وبلاگ من

درباره همه چی

وبلاگ من

درباره همه چی

پیوندها

۱۰ مطلب در شهریور ۱۳۹۸ ثبت شده است

پاقلعه بهشت گمشده گلستان : این روستا یکی از جاذبه های گردشگری در رامیان می باشد که اگر قصد سفر به آن را دارید سوئیت و ویلای خود را درگلستانیها جستجو کنید .این روستا یکی از روستاهای تاریخی استان گلستان می باشد که از نظر قدمت و طبیعت بی نظیر آن بسیار شگفت انگیز است.روستا در ارتفاع 1200 متری از سطح دریا قرار دارد و بدلیل کوهستانی بودن زمستان های سرد و تابستان معتدلی دارد. با ورود به این روستای زیبا و تماشاکردن طبیعت بکر و شگفت انگیز به همراه بوی باران و نم دیوارهای گلی و همچنین صدای آب و پرندگان روح خود را به پرواز در می آورید و انگار جان تازه ای گرفته اید. اما چرا به این روستا پاقلعه می گویند؟ در ادامه این موضوع را برای شما توضیح می دهیم.

پاقلعه بهشت گمشده گلستان

این روستا از توابع شهرستان رامیان می باشد و در 18 کیلومتری این شهر قرار دارد و با گرگان 70 کیلومتر فاصله دارد. و اگر قرار باشد از گرگان به سمت این روستا حرکت کنید در حدود 50 دقیقه طول می کشد به این روستای زیبا برسید. روستای پاقلعه در میان جنگل های هیرکانی قرار گرفته که پوشش گیاهی و بالطبع پوشش جانوری آن بینظیر و منحصر به فرد است.

پاقلعه بهشت گمشده گلستان

چرا به این روستا پاقلعه می گویند؟

آثار باقی مانده از شهر تاریخی تمیشه و قلعه ماران در 3 کیلومتری روستا، از قدمت و تاریخ کهن این منطقه حکایت دارد. این قلعه در زمان تیرداد اشکانی ساخته شده و پایتخت دوم اشکانیان بوده است. نام این روستا، پیش از انقلاب 57 «سازمان قاسم‏خان مقصودلو» بوده است. بعد از انقلاب و تا سرشماری سال 1375، «اسلام‏آباد فندرسک» نامیده می‌‏شده است. پس از آن، به «پا قلعه» تغییر نام داده است؛ علت این نامگذاری را استقرار روستا در پایین قلعه ماران دانسته‌‏اند.

بیشتر بخوانید

اجاره ویلا د رپاقلعه

خالد نبی سرزمین هزار دره

بهترین شهرهای استان گلستان را بشناسیم

اهالی روستا پاقلعه

اهالی روستای پاقلعه به گویش استرابادی تکلم می کنند. معاش روستاییان بر پایه فعالیت های زراعی، دامداری، باغداری و صنایع دستی چون قالی، قالیچه، گلیم، نمد و چادر شب استوار است.محصولات زراعی این روستا شامل گندم، جو، خیار، گوجه فرنگی و لوبیا و محصولات باغی شامل گردو، آلو ترش، به و ازگیل است.

پاقلعه بهشت گمشده گلستان

جاذبه های گردشگری در پاقلعه

از جاذبه های اطراف روستا می توان استخرطبیعی گل رامیان، منطقه جامه شوران و چشمه های پر آب سرگل و چشمه پشمکی، مجموعه آبشارهای پشمکی، مجموعه آبشارهای سرخه کمر، مجموعه آبشارهای جوزک، مجموعه آبشارهای سید کلاته، چشمه نیلبرگ، انجیر چشمه، ذخیره گاه سرو زربین، سایت پروازی پاراگلایدر و ارتفاعات قلعۀ میران را نام برد. چاه های موسوم به گندم سوخته نیز از دیگر جاذبه های اطراف روستاست که بیشتر مکانی برای ذخیره آذوقه مردم قلعه بوده است.

چشمۀ گل رامیان

چشمه گل رامیان یک استخر طبیعی است که آب سردی از زمین آن می جوشد. گفته می شود عمق این شاهکار طبیعی حدود ۸۰ متر است و عمیق ترین چشمه آب سرد جهان تلقی می شود.

این چشمه از چشمه های آهکی است که سرریز آن به رودخانه قره چای رامیان می ریزد که از شاخه های گرگانرود است.

پاقلعه بهشت گمشده گلستان

آیینی که در میان مردم روستا رواج دارد چیست؟

مردم روستای پاقلعه در اعیاد بزرگ مذهبی به جشن و سرور و در ایام محرم و وفات ائمه به عزاداری می‏پردازند. ایام عید نوروز و روزهای چهارشنبه سوری، سیزده بدر و شیب یلدا مورد توجه مردم است که با مراسم ویژه‏ای سیزده بدر برگزار می‏شود. نی ساز همیشگی و همراه مردم روستاست که در مراسم مختلف، آواز خوانندگان محلی را همراهی می‏کند.

 

 

  • myblog75 myblog75

دیدنی های گنبد کاووس | شهری با تمدن و تاریخ : گاهی اوقات برای اینکه یه برنامه ریزی خوب برای سفر داشته باشی کافی نیست که بهتون خوش بگذره. انتخاب اینکه کجا بری خیلی سخته و در نهایت مورد پسند تمامی همسفرهایت هم باشد. امروز می خواهیم شما را دعوت به یک برنامه سفر به گنبد کاووس کنیم. شهری که دارای جاذبه های گردشگری بسیار زیبا و فراوان می باشد. گنید کاووس واقع در شمال کشور در استان همیشه سرسبز گلستان می باشد. این استان هر ساله تعداد زیادی از مسافران را به خود جلب می کند. استان گلستان شهری که دارای تمدن و بافت تاریخی بی نظیری می باشد. "گنبدکاووس" از بزرگترین شهر ها و مرکز شهرستان "گنبدکاووس" در استان "گلستان" می باشد. این شهر زیبا و پر جاذبه که در گذشته های دور با نام "گنبد قابوس" نیز شناخته می شده به دلیل وجود برج آجری زیبا و بلند آن که بلند ترین برج آجری جهان نیز به حساب می آید، زبانزد می باشد.

مکان های دیدنی گنبد کاووس دارای چشم اندازهایی منحصر به فرد و دیدنی است این منطقه به دلیل قرار گرفتن در مجاورت کشور ترکمنستان دارای آداب و روسوم ویژه ای نیز می باشد که همین آداب و رسوم و فرهنگ خاص مردم این مناطق خود موجب جذب گردشگران زیادی در این مناطق شده است.

گنبد کاووس دارای تمدن 6 هزار ساله می باشد و یکی از شهرهای استان گلستانه، که دومین شهر بزرگ استان، بعد از گرگانه با تاریخی پرفراز و نشیب و دانشمندانی نامدار و اقوامی مقتدر و بقایای آثار باستانی فراوان که جایگاهی مهم و ارزشمند در تاریخ و تمدن باشکوه ایران داره.

جاذبه های گردشگری در گنبد کاووس

 خوراکی و سوغاتی گنبد کاووس

در گنبدکاووس اقوام مختلف فارس، ترک، ترکمن، کرد، شاهرودی، سیستانی، مازندرانی و گیلانی و غیره زندگی می کنن که غذاهای ترکمنی مشهورترن و از غذاهای محلی معروف ترکمن ها همچون چکدیرمه، قاتلاما، اکمک، باسترمه و بولامه از آداب و فرهنگ سنتی مردم ترکمن صحرا سرچشمه گرفته میتوان نام برد.

میل گنبد، بلندترین برج تمام آجری جهان

یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری میل گنبد یا برج قابوس می باشد که بر بلندای یک تپه قرا رگرفته است. این برج به عنوان بلندترین برج تمام آجری در دنیا شهرت دارد. این بنای تاریخی بسیار با شکوه و دیدنی است. این برج از سطح تپه ۵۰ متر ارتفاع دارد که ۳۲ متر آن از پای برج تا قاعده بالای هرم ناقص است و از آغاز مخروط تا نوک آن ۱۸ متر است. این برج در گذشته هادی و راهبر مسافرانی بوده که از این سرزمین عبور می‌کرده‌اند.

دیدنی های گنبد کاووس

 سد گلستان

سد گلستان در شهرستان گنبد کاووس در حدود ۱۲ کیلومتری شمال شرقی شهر گنبد کاووس بر رودخانه گرگان رود احداث شده است. سد گلستان از .نوع سدهای خاکی همگن است و شاخه اصلی آن از ارتفاعات کوه‌های شرق استان سرچشمه می‌گیرد.

دیدنی های گنبد کاووس

تالاب آلماگل

تالاب آلماگل بزرگ‌ترین دریاچه استان گلستان و یک تالاب آب شور است که در شهرستان گنبد کاووس، بخش داشلی برون و در کنار شهر اینچه برون واقع است. این تالاب به معنی دریاچه سیب می باشد.این تالاب منابع مغذی بسیاری داره و گونه های آبزی مختلفی توش زندگی می کنن. حاشیه تالاب رو پوشش نی در بر گرفته و ضلع جنوبیش هم پوشیده از جنگل های گزه. اگه اهل ماهی گیری باشین ماهی های زیادی واسه صید تو این تالاب هست مثل کپور معمولی، کپورچه، آمور،گامبوزیا و ...

تالاب آجی گل

تالاب آجی گل در شمال شهرستان گنبد کاووس و در جنوب روستای تنگلی واقع شده است. مساحت آن حدود ۳۶۰ هکتار است. عمق این تالاب از ۱ تا ۵ متر در نقاط مختلف متغیر است.
مسیر دسترسی به این تالاب‌ها از شهر گرگان به سمت آق قلا و اینچه برون است. برای رسیدن به این تالاب‌ها باید مسیر ۸۰ کیلومتری را از شهر گنبد کاووس تا بخش مرزی داشلی برون طی کرد.

دیدنی های گنبد کاووس

تالاب آلاگل

تالاب آلاگل بزرگ‌ترین دریاچه استان گلستان و یک تالاب آب شور است که در شهرستان گنبد کاووس، بخش داشلی برون و در کنار شهر اینچه برون واقع است.هر ساله در فصل مهاجرت، هزاران پرنده به تالاب آلاگل و دیگر تالاب‌های استان آمده و انواع قو، فلامینگو، اردک، پرستوی دریایی، چنگر، غاز، سلیم، کاکائی، بالکان، آبچلیک و غیره را می‌توان در آن‌جا مشاهده کرد.

 تالاب تنگلی

تالاب تنگلی در شمال گنبدکاووس در بخش داشلی برون قرار گرفته است. فاصله آن تا شهر گنبد 75 کیلومتر است.برای تالاب تنگلی کانالی آبرسان به طول تقریبی 5 کیلومتر و ظرفیت اسمی 12٫6 متر مکعب در ثانیه نیز ساخته شده است. تنگلی یکی از نام های ترکمنی برای مردان است.

دیدنی های گنبد کاووس

زیارتگاه خالد نبی آرامش بخش و رمزآلود

زیارتگاه خالد نبی در ۹۰ کیلومتری شمال شرقی گنبد کاووس روی کوهی ۷۰۰ متری (مشهور به کوه خدا) بین کلاله و مراوه تپه قرار دارد. مجموعه‌ی گورستان و زیارتگاه خالد نبی از چند مکان زیارتی و همچنین یک قبرستان تاریخی تشکیل شده است. این مجموعه که در ارتفاعات و مناطق کوهستانی استان گلستان قرار دارد، محل تدفین خالد نبی و همچنین میزبان تندیس‌های سنگی متعدد و کوچک و بزرگی است. از آنجایی‌که خالد نبی از شخصیت‌های محبوب و مورد احترام ترکمن‌ها محسوب می‌شود، این زیارتگاه در کنار تعدادی اتاق و زائرسرا برای اقامت و استراحت زائران و همچنین، یک مسجد ساخته شده که پذیرای علاقه‌مندان است.

روستای هیوه چی بالا

این روستا درفاصله 17 کیلومتری جنوب غربی شهرستان گنبد کاووس قرار دارد. این روستا بسیار زیبا می باشد که توجه بسیاری از مسافرین را به خود جذب می کند.

امامزاده یحیی بن زید

یحیی بن زید، نوه امام سجاد(ع) که پس از شهادت پدرش (زید) از کوفه به خراسان گریخت و با فراخواندن مردم خراسان، دست به قیام علیه بنی امیه زد. قیام وی همانند قیام پدرش با شکست مواجه شد و در جوزجان افغانستان به شهادت رسید و همان جا دفن شد. با این حال در بعضی از شهرهای ایران مثل گرگان، سبزوار و ورامین مزارهایی به وی منسوب است. جوزجان هم‌اکنون در فاصله ۱.۵ کیلومتری شرق شهر سرپل (شهری در شمال افغانستان بین بلخ و میمنه) واقع است و مرقد یحیی نیز در آنجا است.

دیدنی های گنبد کاووس

 شهر تاریخی دشت حلقه

دشت حلقه یا دشت قلعه در 15 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان گنبد کاووس ، سه کیلومتری شمال جاده گرگان ـ مشهد و حد فاصل شهرستان های مینودشت و آزادشهر در دهستان القجر واقع شده. شهر به صورت هشت ضلعی نامنظم بنا شده.

 یاریم تپه

این تپه باستانی در 9 کیلومتری جنوب گنبد کاووس قرار دارد.رودخانه قره سو از شمال تپه میگذرد و تمامی قسمت شمالی آنرا شسته است. بقایای به دست آمده از این تپه حداکثر به دوره نوسنگی حدود هزاره پنجم پ م میرسد.

سفالهای قرمز، سفالهای خاکستری، نارنجی و قرمز پارتی. در دوره نو سنگی ساکنان این تپه اجساد را در زیر خانه های خود دفن میکردند و پس از دوره آهن اجساد خود را در بیرون از خانه ها در گورستانی کنار تپه دفن میکردند .

مجتمع سوارکاری گنبد کاووس

مجتمع سوارکاری گنبد کاووس در شمال شرقی شهر و در بلوار معلم واقع است. این مجموعه دارای ۱۲۰ هکتار زمین کشاورزی، پارکینگ، فضای سبز، پیست اسب‌دوانی به مساحت تقریبی ۳۰ هکتار، سوئیت، ویلا، استبل (اسطبل) زمستانه و تابستانه، جایگاه مسابقات و استخر شنا است. مسابقه‌های اسب‌دوانی در فصل‌های بهار و پاییز برگزار می‌شود و دوستداران بسیاری را از گوشه و کنار کشور به خود جذب می‌کند.

دیدنی های گنبد کاووس

روستای آق بند

روستای آق‌ بند از توابع شهر گنبد کاووس است و منظ‌ره‌های بکر و چشم‌نواز بسیاری دارد. تپه‌های اطراف روستا سرسبزند و مکان مناسبی برای گله‌داران و تغذیه دام‌هایشان است. مهم‌ترین جاذبه دیدنی این روستا منطقه صدف کوهی یا لوماشل است که از رسوب فسیل‌های صدف‌ها و مرجان‌ها تشکیل شده. این منطقه به دلیل اینکه از دوره سوم زمین‌شناسی به جا مانده بسیار مهم است. فروردین ماه بهترین زمان سفر به روستای آق‌ بند است.

 
  • myblog75 myblog75

خالد نبی سرزمین هزار دره | گورستان زیارتگاه خالد نبی در 90 کیلومتری گنبد کاووس و 55 کیلومتری کلاله و 6 کیلومتری روستای گچی سو در بخش مراوه تپه و بر روی قله کوه گوگچه داغ قرار گرفته است. برای رسیدن به این زیارتگاه باید از مسیر پر پیچ و خم و بسیار زیبا به همراه تپه ماهورها بگذرید تا به بقعه برسید مسیری که زیباییش وصف ناشدنی میباشد و در کلام ها نمیگنجد ، به قدری محو زیبایی های این طبیعت میشوید که شاید زمان از دستتان در برود و ساعت ها بنشینید و خیره به زیبایی ها شوید.

خالد نبی، برعکس دیگر زیارتگاه‌ها بنایی ساده و بی قلع و غش دارد و زینتش پارچه‌های رنگی است که مردمی که برای زیارتش می‌آیند برای حاجت گرفتن به درختان اطرافش می‌بندند. به علاوه تپه‌های ماهوری، دشت های پرگل و گندمزارهایی که اطراف زیارتگاه را به جایی حیرت انگیز تبدیل کرده. زیارتگاه خالد نبی همه جوره خاص است، آنقدر که ممکن است حسرت خوابیدن در همچین جایی را بخوری و بگویی خوش به حال خالد.

بیشتر بخوانید

دیدنی های گنبد کاووس

بهترین شهرهای استان گلستان را بشناسیم

تاریخچه خالد نبی

این مجموعه با قدمتی بیش از هزار سال که به دوران پارینه‌سنگی باز می‌گردد، از دو بخش زیارتگاه خالد نبی و گورستان و مقبره‌های سنگی تشکیل شده است.

آنچه در مورد خالد نبی باید بدانید

خالد بن سنان یا در زبان محاوره‌ای ترکمن‌ها، حالت نبی، یکی از چهار پیامبری بوده که در فاصله پیامبری حضرت عیسی و حضرت محمد، مردم زمان خود را به مسیحیت دعوت می‌کرده. خالد نبی، آخرین مبلغ دین مسیح،  به همه جا برای تبلیغ دین سفر می‌کرده است و زمانی که به ایران می‌آید، خسرو انوشیروان بر مسند قدرت و دین زرشتی، دین رسمی ایران بوده است.

خالد نبی سرزمین هزار دره

بهترین زمان رفتن به خالد نبی

بهترین زمان برای بازدید از این منطقه فروردین و اردیبهشت ماه هر سال میاشد که همزمان با سرسبزی تپه ها میتوانید شقایق ها را هم در دشت شقایق ببینید.

قبرستانی عجیب بر فراز کوه

برای دیدن سنگ قبرهای معروف خالد نبی که در گذشته حدود 600 عدد بوده که متاسفانه در اثر سهل انگاری میراث تعدادی از آنها از بین رفته یا دزدیده شده است باید ده دقیقه ای مسیری سراشیبی را پیاده روی کنید. گورستانی که نزدیک زیارتگاه خالد نبی قرار دارد به اعتقاد خیلی‌ها، اسرار آمیزترین گورستان ایران است و با سنگ قبرهای عجیبش شناخته می‌شود. در این جا سه نوع سنگ قبر وجود دارد، نوع اول که سنگ مزارهای استوانه ایی بلندی(شکل آلت تناسلی) است که وزنی زیادی دارد، نوع دوم سنگ مزارهای صلیبی شکل یا به صورت دو نیم کره یا پستان و نوع سوم سنگ مزارهایی است که به شکل شاخ قوچ ساخته شده و تعدادشان از دو نوع دیگر کمتر است.

خالد نبی سرزمین هزار دره

دیدنی های خالد نبی

تقریبا برای گشتن در این منطقه و دیدن هر 4 تا جاذبه باید حداقل 2 تا 3 ساعت وقت بگذارید تا بتوانید لذت ببرید از این محوطه تاریخی زیبا. زیارتگاه اصلی مربوط به خالد بن سنان، معروف به خالد نبی است و در اطرافش دو بقعه دیگر نیز وجود دارد. بنا به روایات یکی بقعه چوپان آتا از یاران خالد و دیگری بقعه عالم بابا پدر پدر همسر او.

غذاهای محلی در زیارتگاه خالد نبی گنبد

از غذاهای محلی این ناحیه، چکدرمه است که پیشنهاد می‏‌شود در خانه محلی‎ها بخورید. یکی از لذیذترین غذاهایی است که تا به حال خورده‎اید.

چکدرمه، غذایی با قیافه استانبولی که با تکه‎های بزرگ گوشت سرو می‎شود.

خالد نبی شب کجا بخوابیم؟

در محوطه زیارتگاه بازارچه های سنتی و یک زائر سرا برای اقامت مسافران و مغازه های فروش خوراکی و رستوران نیز میباشد که میتوانید از آنها هم در صورت لزوم استفاده بفرمایید. برای وارد شدن به 3 بقعه نیازی به پرداخت ورودی ندارید ولی برای وارد شدن به محوطه قبرستان باید مبلغ 2.000 تومان به ازای هر نفر پرداخت کنید.

آتش سوزی در قبرستان خالد نبی

این آتش‌سوزی که در ۱۶ شهریور ۱۳۹۶ اتفاق افتاد، در حدود ۳ هکتار از مساحت این منطقه را سوزاند. در پی این آتش‌سوزی تعدادی از تندیس‌های سنگی نیز به کام آتش کشیده شدند و در نتیجه، چهره‌ی تلخی از این مکان زیبا برجای ماند. گزارشات حاکی از آن است که کارکنان مجموعه به همراه ساکنین محلی توانستند آتش را مهار کنند. طبق معمول نیز خبرهای ضد و نقیضی در این رابطه دست‌به‌دست شده و علت و عوامل مشخصی برای وقوع چنین فاجعه‌ای بیان نشده است.

خالد نبی سرزمین هزار دره

معماری زیارتگاه خالد نبی

معماری بنا با پلان ۴ ضلعی ساخته شده است. یک درب ورودی هلالی شکل و دو پنجره در دو طرف بنا وجود دارد. پنجره‌ها و در ورودی فلزی ساده هستند و هیچ تزیینات یا نوشته خاصی ندارند. به نظر می‌رسد پنجره‌های بنا در دوره‌های اخیر به جای پنجره‌های پیشین جایگزین شده‌اند. سقف آرامگاه به‌صورت گنبدی مدور و به رنگ سبز است. داخل بقعه آرامگاه، قبری ساده قرار دارد که هیچ کتیبه و نوشته تاریخی که نشانی از قبر داشته باشد، در آن دیده نمی‌شود. دقت در معماری بنا، آن را به شکل چهارطاقی‌های دوره ساسانی به چشم می‌آورد.

زیارتگاه خالد نبی قدمتی بیشتر از ۱۵۰۰ سال دارد. بسیاری از گردشگران و زایران، از فضای اطراف زیارتگاه خالد نبی برای اقامت و برای گذراندن شب استفاده می‌کنند. هرساله بیش از ۱۰۰ هزار زائر و گردشگر از مناطق مختلف کشور و گروه‌هایی از جهانگردان خارجی از این مجموعه بازدید می‌کنند. اگرچه بازدید از این مکان تاریخی به دلیل ناهمواری جاده آن سخت است، اما یکی از مکان‌هایی است که دیدن جذابیت‌های آن به سختی مسیر و طی کردن آن ارجحیت دارد.

 

 
  • myblog75 myblog75

اجاره ویلا در ریگ چشمه: روستای ریگ چشمه یکی از سیزده روستای بسیار زیبای دهنه ی محمد آباد کتول می باشد که دارای طبیعتی بکر و عالی و فوق العاده می باشد. بهترین واحد اقامتی , ویلاهای بی نظیر و کلبه بومگردی در ریگ چشمه با چشم اندازی فوق العاده و امکانات رفاهی را در گلستانیها جستجوکنید. گلستانیها بهترین سوئیت های اجاره ای را با قیمت های متنوع و امکانات بی نظیر و چشم انداز جنگلی در اختیار شما قرار می دهد.جهت رزرو ویلا اجاره ای , سوئیت فول امکانات و کلبه های جنگلی و بومگردی در روستای ییلاقی ریگ چشمه با این شماره تماس بگیرید.

09114481870

09374399523

روستای ریگ چشمه

 
  • myblog75 myblog75

اجاره ویلا در پاقلعه : بهترین واحد اقامتی , ویلاهای بی نظیر و کلبه بومگردی با چشم اندازی فوق العاده و امکانات رفاهی در طبیعت بکر و بی همتا پاقلعه را در گلستانیها جستجوکنید. گلستانیها بهترین سوئیت های اجاره ای را با قیمت های متنوع و امکانات بی نظیر و چشم انداز جنگلی در اختیار شما قرار می دهد.جهت رزرو ویلا اجاره ای , سوئیت فول امکانات و کلبه های جنگلی و بومگردی در پاقلعه با این شماره تماس بگیرید.

09114481870

روستای پاقلعه رامیان کجاست؟

در استان گلستان روستایی قرار دارد که از نظر قدمت و طبیعت در نوع خود بسیار شگفت انگیز است. ارتفاع این روستا از سطح دریا ۱۲۰۰ متر بوده و تحت تأثیر اقلیم کوهستانی، زمستان‌های سرد و تابستان‌های معتدلی دارد. حضور در روستای پاقلعه و تماشای طبیعت بکر که همراه با استشمام بوی باران بر دیوارهای گلی همراه است و همچنین شنیدن صدای آب و پرندگان برای هر گردشگری می تواند روح بخش باشد. اما چرا نام این روستا، روستای پاقلعه است؟

روستای پاقلعه در ۱۰ کیلومتری جنوب غربی شهرستان رامیان و ۷۰ کیلومتری گرگان واقع شده است. این روستا درمنطقه جنگل های هیرکانی توران قرار دارد که دو جنگل پشمکی و سرگل چشم انداز بی نظیری به این روستا داده اند.آثار باقی مانده از شهر تاریخی تمیشه و قلعه ماران در 3 کیلومتری روستا، از قدمت و تاریخ کهن این منطقه حکایت دارد. این قلعه در زمان تیرداد اشکانی ساخته شده و پایتخت دوم اشکانیان بوده است. نام این روستا، پیش از انقلاب 57 «سازمان قاسم‏خان مقصودلو» بوده است. بعد از انقلاب و تا سرشماری سال 1375، «اسلام ‏آباد فندرسک» نامیده می‌‏شده است. پس از آن، به «پا قلعه» تغییر نام داده است؛ علت این نامگذاری را استقرار روستا در پایین قلعه ماران دانسته‌‏اند.

بافت روستا پاقلعه

خانه های روستای پاقلعه رامیان ، در یک یا دو طبقه با سقف شیروانی و دیوارهای گل اندود دیده می شود. مصالح به کار رفته در ساخت بناهای قدیمی گل، خشت و چوب است.

جاذبه های گردشگری درپا قلعه

از جاذبه های اطراف روستا می توان استخرطبیعی گل رامیان، منطقه جامه شوران و چشمه های پر آب سرگل و چشمه پشمکی، مجموعه آبشارهای پشمکی، مجموعه آبشارهای سرخه کمر، مجموعه آبشارهای جوزک، مجموعه آبشارهای سید کلاته، چشمه نیلبرگ، انجیر چشمه، ذخیره گاه سرو زربین، سایت پروازی پاراگلایدر و ارتفاعات قلعۀ میران را نام برد.

 
  • myblog75 myblog75

اجاره ویلا در جهان نما : بهترین خانه های روستایی و سوئیت اجاره ای در جهان نما را در گلستانیها جستجوکنید. گلستانیها بهترین خانه های بومگردی را با قیمت های متنوع و امکانات بی نظیر و چشم انداز بی نظیر و طبیعت بکر را در اختیار شما قرار می دهد.جهت رزرو خانه های روستایی و کلبه های  بومگردی در جهان نما  با این شماره تماس بگیرید.

09114481870

اجاره ویلا درجهان نما | گلستان خطه سرسبزی است که شما برای اینکه بتوانید تمام مناطق گردشگری آن را ببینید باید ماه ها بار سفر را ببنید و امروزمی خواهیم شما را با دهکده جهان نما اشنا کنیم. جهان نما یکی از مناطقی بسیار زیبا و بکر می باشد که دارای جنگل های انبوه است. ه مساحت ۳۰ هزار و ۶۵۰ هکتار که در شرقی‌ترین قسمت رشته کوه البرز قرار دارد. ارتفاع آن در حدود ۳ هزار و ۸۶ متر است و از فراز مرتفع‌ترین قسمتهایش می‌توان چشم‌اندازهای زیبای کردکوی، گرگان و بندر ترکمن را تماشا کرد. دهکده ییلاقی جهان‌نما در مرکز این جنگل مرتفع قرار دارد؛ روستانشینان منطقه از اواسط بهار تا اوایل پاییز برای چراندن گوسفندان و بر پا کردن کندوهای عسلشان به آنجا می‌روند و درکلبه‌های چوبی خود سکنی می‌گیرند.

جاذبه های دیدنی دهکده جهان نما

1. آثار تاریخی : امام زاده روشن آباد ، برج معروف رادکان به ارتفاع 30 متر ، ابراهیم و چهار کوه ، گورستان کمرسرک ، جلینگ بلینگ ، شهر قدیمی باستانی تمیشه ، پارک جنگلی امام رضا ، دهکده ییلاقی درازنو و جهان نما و جاده شاه عباسی می توان اشاره کرد.

2. چشمه ها : به دلیل کوهستانی بودن این منطقه چشمه های مختلفی ار قبیل پیر زن چشمه ، سرخ چشمه ، سوته ، تول بنه ، نخود چشمه امام وردی ، چهار سرا ، تاجین چشمه ، مراد چشمه ، آبگرم زیارت ، مازوکش و شربت نیز می باشد.

3. رودخانه ها : رودخانه مغزی ، رود خانه جهر باغ ، رودخانه ترکت و رودخانه سفید رود می باشد.

4. کوه ها : شاه پسند ، دوکالی ، کالت و چلستان ، تلمبار ، لنده کوه و زبله می توان نام برد.

دهکده زیبای جهان نما علاوه بر گردشگران داخلی بسیار از توریست های خارجی را به سمت خود جذب کرده است و هر ساله تعداد زیادی مسافر به این دهکده سفر می کند. آب و هوای این روستا و مناطق بکر و طبیعت زیبای آن و همچنین مردمانی خونگرم و مهربان و تمامی غذاهای خوشمزه و ارگانیک آن که حاصل دست پخت خانم های با سلیقه این خطه می باشد باعث شده است که نام جهان نما بر سر همه زبان ها باشد.هر فصل از این دهکده توریستی جلوه و رنگ منحصر به فردی دارد که سبب جذب بازدید کنندگان، در تمام فصول خواهد شد.

خانه ها ی مردم این روستا بسیار ساده و بدون زرق و برق مردمان شهر می باشد. خانه های با سقف های شیروانی , مواد خوراکی طبیعی و لبنیات اصل محلی و روستای به دور از تکنولوژی روز دنیا به طوریکه آنتن های تلفن در آنجا جوابگو نیست و همه زیبای طبیعت و زندگی آن به دور از دغدغه می باشد.آب و هوای بدون آلودگی و در دل دامان پر مهر طبیعت یک سفر رویایی را بگذرانید.طبیعت سر سبز و زیبای روستا، سال های سال است که توسط بومیان منطقه حفاظت می شود تا به درستی به دست آیندگان برسد. این فضای زیبا سال های زیادی است که افرادی گوناگون را از سراسر کشور به خود جذب می کند.

شما می توانید در این سفر به این دهکده جهانی زیبا تجربه یک اقامت بدون دردسر را با تیم گلستانیها داشته باشید و زمانیکه عازم سفر به جهان نما شدید برای اجاره ویلا در جهان نما سری به ما بزنید.

  • myblog75 myblog75

اجاره ویلا در زیارت : بهترین واحد اقامتی و ویلاهای بی نظیر و آپارتمان مبله در زیارت را در گلستانیها جستجوکنید. گلستانیها بهترین سوئیت های اجاره ای را با قیمت های متنوع و امکانات بی نظیر و چشم انداز جنگلی در اختیار شما قرار می دهد.جهت رزرو ویلا اجاره ای , سوئیت فول امکانات و کلبه های جنگلی و بومگردی در روستای زیارت با این شماره تماس بگیرید.

09114481870

اجاره ویلا در زیارت | شاید کمتر کسی با جاذبه های گردشگری درگرگان آشنا باشد. اما وقتی روی نقشه استان همیشه سرسبز گلستان را می بینید حتما باید سری به شهر گرگان هم بزنید. شهر گرگان یکی از زیباترین شهرهای شمال کشور می باشد. شهر گرگان مرکز استان گلستان می باشد و یکی از شهرهایی می باشد که در جوار کوه ها و جنگل های بکر و بی نظیر قرار گرفته است. شهر گرگان از زیبایی بی نظیری برخوردار است و همه آنچه شما قبل از رفتن از گرگان باید ببینید روستای زیارت می باشد.

از معروف ترین مناطق دیدنی گرگان پارک جنگلی ناهارخوران می باشد که در این روزها به طور کامل به شهر چسبیده است به گونه ای که در میان تردد ماشین ها و شلوغی شهر خیایان ناهارخوران را به انتها می رسانیم و به یک منطقه جنگلی بی نظیر می رسیم. جنگل ناهارخوران با جاده ای بسیار باریک و جنگلی به موازات رودخانه ای پرپیچ و خم ما رو به سمت روستایی به نام روستای زیارت هدایت می کند.

مسیر دسترسی به روستای زیارت آسفالته می باشد و در میان مسیر درختان سر به فلک کشیده که همچون سایبانی بر روی خیابان را پوشانده است مواجه می شوید و در این هنگام صدای رودخانه و آوای خوش پرندگان شما را به سمت خود جلب می کند و در انتهای این فضای ارامش بخش به روستای زیارت می رسید. در طول مسیر این روستا شما زنان خونگرم و زحمتکش را می بینید که درکنار تنورهای داغ و گلی در حال پخت نان محلی روستای زیارت می باشند.

همچنین در مسیر این روستا رستوران ها و کافه های زیادی وجود دارد که شما می توانید انواع غذاهای محلی منطقه را در محیطی دنج و آرام دردل طبیعت نوش جان کنید. بعد از طی مسیری در حدود ۴ کیلومتر جنگل کمی از جاده فاصله میگیره و خانه ها و ویلاهای لوکس تو دل جنگل مناظر ازار دهنده ای رو بوجود میارن که پس از طی ۲ کیلومتر ما به ابتدای یک سربالایی با شیب بسیار زیاد میرسیم و به روستای زیارت گرگان وارد میشیم.

روستای زیارت یکی از روستاهای ییلاقی شهر گرگان می باشد که بسیار در میان مردم محبوب می باشد. البته امروزه با توجه به روند رشد ویلاسازی و خانه های مدرن بافت سنتی  و قدیمی آن دیگر مثل قدیم نیست و تقریبا به روستای مدرن تبدیل می شود اما هنوز هم بوی نان سنتی در میان کوچه پس کوه های این روستای بی نظیر می پیچد. هنوز هم می توان خانه های قدیمی و چوبی را درآن یافت.

در روستای زیارت سکوها و تراس های چوبی با گل های شمعدانی روی آنها منظره ای هست که تو همه جای روستا تکرار میشه و بسیار چشم نواز هستش. کوچه ها با شیب های زیاد به هم وصل میشه و گهگاه پیرمرد پیرزن هایی با لباس های رنگارنگ رو میبینید که دست به کمر دارن قدم میزنن و همشون بدون استثنا با دیدن شما بهتون سلام میکنن. داخل خانه های چوبی روستای زیارت گرگان بسیار خاص و تماشاییه و درهای کوچک و پنجره های رنگی و جاجیم هایی که در کف خانه پهن است بسیار زیباست .

در میان روستا امامزاده ای وجوددارد که برای مردم این منطقه بسیار مورد احترام می باشد و د رکنار این امامزاده استخر آب گرم نیز وجود دارد که هر ساله مسافران زیادی از آن استفاده میکنند.کمی که از روستا بگذریم کم کم نمای طبقاتی خانه های چوبی روستای زیارت که بر روی هم ساخته شده اند نمایان میشه.رفته رفته مناظر دراطراف ما بازتر و بازتر میشن و میدان دید بسیار گسترده تر میشه. کوه ها یمعروف این روستا به نام زبله , تلمبار و سروانسر که هر کدام زیبایی بی نظیری دارد.

بعد ازگذر از امامزاده شما به جاده خاکی برمی خورید که در حدود 4 کیلومتر باید آن را طی کنید تا به آبشار دوقلوی روستای زیارت برسید. پس از پارک خودروها و پیاده روی کوتاه ۱۰ دقیقه ای و عبوز از روی ۳ پل کوتاه فلزی و چوبی وارد تنگه ای بسیار خنک با صخره های بلندی میشیم که در دوردست ابشار بلند زیارت با پراکندن قطرات اب در فضای بسته تنگه هوای بسیار مطبوع و خنکی رو ایجاد کرده و همواره مملو از مسافران علاقه مند و البته مردم طبیعت دوست شهر گرگان هستش .

شما می توانید برای گذراندن و تفریح در این روستا برای اجاره ویلا در زیارت توسط سایت گلستانیها اقدام نمایید.

  • myblog75 myblog75

طراحی یک وب سایت اصلا دشوار نیست ، به خصوص اگر اشتباهات رایج را برای جلوگیری از آن می دانید. در این پست ما مراحل لازم را برای دستیابی به طراحی کامل یک وب سایت می پردازیم. ما آنچه را که همه سازندگان وب سایت باید قبل از شروع یک پروژه جدید بدانند و انجام دهند را پوشش می دهیم ، و آنچه را که باید برای جلوگیری از لغزش مورد توجه قرار دهند ، پوشش خواهیم داد.

این مراحل نه تنها جنبه های طراحی بلکه نکات کلی گردش کار را نیز در بر می گیرد. در این صفحه چگونگی شروع کار و مراحل اصلی در گردش کار طراحی را بررسی می کنیم.

 

1 . تعریف دقیقی از سایت خود داشته باشید

قبل از شروع کار ، باید بدانید که برای چه چیزی طراحی می کنید. علاوه بر توضیحات سایت ، باید بدانید که انتظارات برای آن چیست. به عنوان مثال یک سایت خبری بگیرید. هدف چیست؟ آیا این امر باعث می شود تا حد ممکن تأثیر تبلیغاتی ایجاد شود یا اینکه بهترین تجربه خواندن را ارائه می دهد؟ این اهداف چگونه ارزیابی می شوند؟

طراحی مجدد خوب لزوماً چشمگیرترین آنها نیستند ، بلکه مواردی هستند که باعث بهبود عملکرد در طول زمان می شوند. قبل از شروع طراحی خود ، صحبت با مشتری هایتان برای تعیین همه این موارد مهم است. شما باید یاد بگیرید که نگرانی ها و اهداف آنها فراتر از SOW (بهینه سازی سایت) چیست.

2. سایت فعلی را درک کنید

بیشتر اوقات ، مشارکت یک طراح در یک پروژه چیزی نیست که به صورت جداگانه اتفاق بیفتد. مشتریان همیشه با شما تماس نمی گیرند تا چیزی را از ابتدا شروع کنند. در بیشتر موارد مجبور خواهید بود سایت فعلی را بفهمید ، و اگر پروژه شما برای به چالش کشیدن این پروژه است ، فرصتهایی برای تکامل آن پیدا کنید یا آن را همانطور که هست دنبال کنید.

گزینه ها بی حد و حصر است. اگر می خواهید به سرعت حرکت کنید و تشخیص دهید که فرصت های نوآوری در کجا هستند ، درک آنچه از جایگاه طراحی وجود دارد ، مهم است ، بر خلاف نیاز به چالش کشیدن آنچه که ایجاد شده است و به عنوان کسی که قادر به درک شرایط نیست.

3. طرح های اولیه را با مشتری به اشتراک بگذارید

هنگام ارائه یک مفهوم تعاملی یا طرحی از "نگاه و احساس" ، باید اطمینان حاصل کنید که شما و مشتری هر دو در اسرع وقت در یک نقطه به توافق می رسید. قبل از به اشتراک گذاشتن نظر خود با مشتری از صرف وقت زیاد بر روی یک ایده خودداری کنید.

پس از تصویب مفهوم اولیه می توانید کمی استراحت کنید و طراحی را شروع کنید. اما پس از ارائه مفهوم اول ، اگر مشتری از آن خوشش نیامد  ، باید بازخورد و دلایل کافی را جمع کنید تا مفهومی دوم ، مناسب تر ، به وی ارائه شود.

 

گردش کار طراحی

4. ابتدا چیدمان طرح را حل کنید

این بسیار واضح به نظر می رسد ، اما من خیلی اوقات متوجه شده ام که طراحان قبل از اینکه به فکر مشکلی باشند که می خواهند حل کنند مستقیماً وارد کار خود می شوند. طراحی در مورد حل مشکلات است و این مشکلات از طریق شیب یا سایه ها برطرف نمی شوند ، بلکه از طریق یک طرح خوب و یک سلسله مراتب روشن قابل حل است.

به محتوا ، چیدمان و قابلیت های آن فکر کنید. اطمینان حاصل کنید که این افکار با اهداف مشتری شما مطابقت دارند و به اشتراک بگذارید.

5. شروع به ترسیم یک چارچوب سطح بالا کنید

هنگامی که از من خواسته می شود برای طراحی یک وب سایت ایده ای بدهم ، اولین کاری که من انجام می دهم این است که یک چارچوب سطح بالا ارائه دهم که تمام مشکلات طراحی را حل کند. چارچوب UI است که محتوا را احاطه کرده و به کاربر کمک می کند تا اقدامات را انجام دهد و از طریق آن حرکت کند

اگر از این منظر به طراحی خود نزدیک شوید ، در هنگام طراحی بخش هایی فراتر از صفحه اصلی ، درک کاملی از نیازهای طرح خود خواهید داشت.

6. یک شبکه اضافه کنید

به همین سادگی است که به نظر می رسد. قبل از شروع به طراحی هر چیزی به یک شبکه مناسب احتیاج دارید. هیچ بهانه ای معتبر برای شروع بدون شبکه وجود ندارد - و اگر این کار را نکنید ، می توانم به شما اطمینان دهم ، طرح به نظر خوب نخواهد رسید. یک شبکه به شما کمک می کند تا طرح بخش های مختلف را بسازید. آن را به شما در مورد الزامات خاص اندازه صفحه نمایش راهنمایی می کند ، و به شما در ایجاد الگوهای پاسخگو کمک می کند ، بنابراین از نظر فاصله و همچنین بسیاری از موارد طراحی دیگر سازگار هستید.

7. تایپوگرافی خود را انتخاب کنید

کاوش در نوع و رنگ های مختلف بخشی از مرحله کشف یک پروژه است. به طور کلی ، توصیه می کنم بیش از دو نوع مختلف در یک وب سایت استفاده نکنید ، اگرچه این امر به طبیعت آن بستگی دارد. فونت هایی را انتخاب کنید که خواندن آن برای متنهای متن ساده آسان باشد و برای عناوین و تماس ها از فونت های جذاب تر استفاده کنید.. به دنبال الهام هستید؟ از استفاده از فونت های بزرگ نترسید و در هنگام استفاده از تایپوگرافی خلاق و سازگار باشید.

 

8. موضوع رنگ خود را انتخاب کنید

در طی فرایند انتخاب مجموعه ای از حروف متن ، باید شروع به کاوش در استفاده از رنگ هایی که در رابط ، پس زمینه و متن خواهید کرد ، کنید. من یک مجموعه محدود از رنگ و تن را برای UI عمومی توصیه می کنم.

این مهم است که بسته به عملکرد هر عنصر ، از آنهایی که به طور مداوم در طرح وب سایت استفاده می شوند ، استفاده کنید. به طرح سایت هایی مانند فیس بوک ، توییتر ، Quora و Vimeo فکر کنید. علاوه بر رابط کاربر ، هیچ محدودیتی برای تصویر و جزئیات گرافیکی وجود ندارد ، مگر اینکه در عملکرد اجزاء تداخل ایجاد کند.

9. طرح را ساده کنید

هرچه ساختار سایت ساده تر باشد ، امکان جابجایی کاربران آسانتر است. هر بخش باید داستانی را بیان کند. به یک دلیل و نتیجه نهایی برای کاربر نیاز دارد. طرح باید به تولید محتوا کمک کند تا مهمترین قطعه های آن داستان را برجسته کند.

در واقعیت نباید تعداد زیادی تماس برای اقدام در صفحه وجود داشته باشد - همه چیز باید به مرحله نهایی سوق پیدا کند.

در مورد ساده ترین چیدمانی که می توانید برای یک هدف ساده تصور کنید فکر کنید و به اضافه کردن اجزای ضروری بپردازید. در پایان تعجب خواهید کرد که ساده نگه داشتن آن چقدر سخت است.

10. اصلاح هر مؤلفه و بخش

با هر مؤلفه طوری رفتار کنید که گویی می تواند در یک مسابقه طراحی ارائه شود. اگر به هر مؤلفه توجه کنید ، کل بیش از مجموع اجزای آن خواهد بود.

هر مؤلفه باید طوری طراحی شود که گویی می تواند به تنهایی به عنوان بهترین مؤلفه تا کنون باشد. بعضی اوقات طراحان قسمت های خاصی از یک سایت را تا آخر در لیست کارهای خود می گذارند و در پایان به آنها علاقه زیادی نشان نمی دهند.

11. نظرات مشتری خود را از طریق راه حل های خود حل کنید

از انجام کارهای آشکارکننده خودداری کنید. یکی از اهداف برقراری ارتباط اغلب با مشتری ، پرهیز از غافلگیری هنگام آشکار کردن کار خود است

با انجام این کار متوجه خواهید شد که آنها یا با نتیجه گیری های شما موافق هستند ، یا در برخی از مواقع طی مسیر حرکت شما به یک نقص یا یک نوع دیگر اشاره می کنید که ممکن است در نظر نگرفته باشید. در هر صورت مکالمه ای خواهید داشت و مشتری به دلیل اینکه بخشی از این روند است ، سرمایه گذاری بیشتری خواهد کرد.

12. طراحی پویا داشته باشید

هنگام طراحی سایت تجربیات تعاملی ضروری است. هیچ طرحی را نمی توان به خودی خود و یا به عنوان یک مجموعه ثابت دیگر قضاوت کرد. هر مؤلفه با ارتباط آن با سیستم تعریف می شود ، و این رابطه برای انتقال صحیح به حرکت نیاز دارد. حرکت می تواند جلوه های پویا را در محتوای یا حالت های تعاملی در طرح شما نشان دهد. برای این منظور دوم توصیه می کنم طرح های خود را کمی بیشتر به نمونه سازی بکشید.

 

13. نمونه اولیه ایده آلی داشته باشید

نمونه سازی بهترین روش برای آزمایش تعامل و فناوری است. تعداد زیادی ابزار نمونه سازی وجود دارد که امروزه این کار را آسان می کند ، و برای ایجاد نمونه های اولیه مؤثر نیازی به یک زبان رمزگذار نیست. این روش دیگری است که می توانید مشتری خود را با استفاده از مفاهیم و ایده هایی که در غیر این صورت به توضیحات زیادی نیاز دارند ، هیجان زده کنید.

رویکرد طراحی خود را مشخص کنید

14- الگو های تعاملی را درست بچینید

آیا ما واقعاً به یک دکمه جستجو احتیاج داریم؟ در بیشتر موارد جواب مثبت است. ما به عنوان طراحان سایت نحوه مرور کاربران را در اینترنت شکل می دهیم ، این وظیفه ماست که تصمیم بگیریم چند قدم یک اقدام ساده را انجام می دهد و سایت ما چقدر کارآمد خواهد بود.

تجدید نظر در مورد الگوهای تعاملی ایجاد شده در کلیه مؤلفه ها مهم است تا ببینیم چگونه می توانیم آنها را بهبود بخشیم.

15. خود را به چالش بکشید

نوآوری همیشه الزام برای یک پروژه نیست ، بنابراین وظیفه ما این است که چیز تازه ای به دست آوریم. نمونه هایی از چالش های مختلف می تواند شامل استفاده از سیستم شبکه جدید ، ایجاد یک مؤلفه جدید یا حتی چالشهای جزئی مانند جلوگیری از حالتهای ترکیبی یا استفاده از یک رنگ خاص باشد.

16. به جزئیات توجه کنید

این بیانیه اخیراً بسیار مورد استفاده قرار گرفته است اما همیشه در محصول نهایی قابل مشاهده نیست. بسته به مفهوم این پروژه ، توجه به جزئیات می تواند به معنای چیزهای مختلف باشد.

این می تواند یک تعامل کوچک ، یک انیمیشن غیر منتظره یا یک لمس زیبایی شناسی مانند یک شیب کوچک در یک دکمه یا یک توقف کوتاه در اطراف یک جعبه در پس زمینه باشد. اما در کل این لمس بسیار ضروری است - و اگر واقعاً از کارهایی که انجام می دهید لذت ببرید طبیعی خواهد بود.

17. طراحی بهترین مورد؛ حتی برای بدترین سیستم

به یاد داشته باشید که چطور طرح شما در دستگاه های مختلف و اندازه صفحه نمایش کار خواهد کرد. به عنوان طراحان سایت، کار ما حل مشکلات از طریق محدودیت های مختلف است. با طراحی وب محدودیتها از مشکلات مفهومی و فنی گرفته تا موضوعات مرتبط با محتوا.

ما باید سایتی بسازیم که بتواند نه تنها در سناریوی ایده آل بلکه در بدترین حالت نیز کار کند. به عنوان مثال ، یک کاربر می تواند از یک صفحه نمایش واقعاً کوچک استفاده کند و سایت را بررسی کند وقتی تقریباً محتوا در آن وجود دارد ، بنابراین به نظر می رسد سایت خراب است.

با این حال به منظور ارائه کار خود ، من اکیداً توصیه می کنم بهترین سناریوی موردی را برای آن ایجاد کنید (که این نیز باید متداول ترین سناریو برای اکثر کاربران باشد). شما می خواهید مقدار ایده آل متن را نمایش داده و سایت را در اندازه ایده آل مرورگر نشان دهید.

 

18. خیلی به ایده های خود متصل نشوید

یک خط نازک بین دانستن اینکه چه موقع از ایده های خود دفاع کنید و یادگیری تشخیص اینکه تیم یا مشتری شما آنها را به عنوان "یک" نمی شناسد وجود دارد. شما به عنوان یک طراح باید به کارهایی که انجام می دهید کاملاً اعتقاد داشته باشید ، اما همچنین باید در بازگرداندن سریع هر یک از ایده های خود و رسیدن به چیز دیگری باز باشید. فراموش نکنید که بیش از یک راه حل وجود دارد.

19- وسواس طرح را تا زمانی که از آن متنفر باشید

اگر به طراحی علاقه دارید ، مطمئنم این کاری است که قبلاً انجام می دهید. . دوست نداشتن کار قبلی خود نشانه بلوغ است و این بدان معناست که بالاخره از اشتباهات خود درس می گیرید.

20. بهترین دوست توسعه دهنده خود باشید

توسعه دهندگان افراد خلاق هستند و آنها را به همان اندازه که انجام می دهید دوست دارند. اما آنها همیشه از ابتدا وارد یک پروژه نمی شوند و غالباً وقتی تصمیم می گیرند که مفهوم تصمیم گرفته شود و نقش خلاقانه آنها نادیده گرفته شود درگیر می شوند.

این روند اشتباه است؛ برخی از بهترین ایده ها از طرف تیم توسعه است ، بنابراین اطمینان حاصل کنید که از همان ابتدای پروژه با آنها گروهی کنید. به اشتراک گذاشتن مفاهیم و هیجان خود با آنها منجر به ایده های بهتر و اجرای بهتر در پایان خواهد شد.

21. ارتباط بیش از حد

من هرگز از ارتباط بیش از حد با مشتریان خود پشیمان نیستم. به محض این که چیزی مشخص نیست یا احساس به بن بست رسیدن می کنید ، از گفتن آنها دریغ نکنید. به یاد داشته باشید که به نفع آنهاست که مطمئن شوید که از وقت خود در کنار یکدیگر با کارآمدترین روش استفاده می کنید. من تمایل دارم که در ابتدای هر پروژه با مشتریانم ارتباط برقرار کنم ، تا زمانی که هر دو با روند کار احساس راحتی کنیم و انتظارات هر دو طرف را درک کنیم.

22. موارد را تا حد امکان شفاف ارائه دهید

تولید همان کارهای بزرگ همانقدر که ارائه آن سخت است بسیار مهم است. اگر آن را به درستی ارائه ندهید ، بهترین طراحی شما می تواند نادیده گرفته یا دور ریخته شود. وقتی نوبت به نمایش گذاشته می شود ، می خواهید کار خود را مثل اینکه آن را به یک کودک چهار ساله نشان می دهید توضیح دهید. همیشه به خاطر داشته باشید که آنچه برای شما کاملاً واضح است ممکن است برای کسی که برای اولین بار طراحی شما را می بیند ، چندان واضح نباشد.

23- کار خود را تمیز و همشمندانه ارائه دهید

برای جلوگیری از پیکسل های مبهم ، سعی کنید تضاد مناسب بین طراحی کلی و رنگ پس زمینه را تنظیم کنید. گذشته از هرگونه ملاحظات زیبایی شناختی ، موارد عادی وجود دارد که برای ایجاد یک اثر تمیز و صحیح باید از آنها اجتناب کرد

اینها فقط چند نمونه اساسی برای جستجو هستند ، اما در حقیقت لیست بی پایان است. همیشه به طراحی خود بطور کلی نگاه کنید تا ببینید که آیا همه چیز به خوبی کار می کند و سپس هر یک از اجزای آن را با دقت بیشتری مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید.

24. پرونده های طراحی خود را مرتب کنید

این (در کنار استفاده از شبکه) مهمترین نکات مشاوره است ، فارغ از اینکه از چه نوع طراحی استفاده می کنید. صرف نظر از اندازه پروژه و تعداد طراحانی که روی آن کار می کنند ، باید فایل های خود را تمیز نگه دارید. این امر باعث می شود معرفی بخش های مختلف ، تسریع در روند طراحی و همکاری مشترک با سایر طراحان ، آسان تر شود.

25. طرح خود را در حال توسعه دنبال کنید

اگر در داخل یک آژانس کار کنید ، احتمالاً می دانید که در هنگام تهیه یک پروژه جدید در هنگام تهیه یک پروژه جدید ، چه راحت است. برخلاف تصور عمومی ، کار شما در مورد پروژه با تحویل PSD و شیوه نامه پایان نمی یابد.

اگر واقعاً به اجرای طرح ها و ایده های تعامل خود اهمیت می دهید ، هر از گاهی برنامه نویسان را در میان بهترین دوستان قدیمی خود جستجو کنید و به اندازه نیاز آنها برای اطمینان از کامل بودن هر پیکسل به آنها کمک کنید.

26. کار خود را در حال پیشرفت نشان دهید

به عنوان بخشی از جامعه طراحان ، همه ما دوست داریم نه تنها نتایج نهایی بلکه کارهای در حال پیشرفت را ببینیم. گاهی اوقات بهترین قسمت یک پروژه به دلایل مختلف کنار گذاشته می شود و در پوشه Archive شما گم می شود. توسعه پروژه خود را با ما درمیان بگذارید تا درباره نحوه ورود به طرح نهایی وب سایت خود اطلاعاتی کسب کنید.

27. طراحی خود را گسترده تبلیغ کنید ، از همکاری با مشتری دریغ نکنید

اکنون پروژه خود را تمام کرده اید ، وقت آن است که این کلمه را منتشر کرده و آن را به صورت آنلاین تبلیغ کنید. نشان دادن کار شما بهترین راه برای جذب مشتری جدید و جلب توجه به کارهای هنری شماست. در بعضی موارد ، ما با مشتری ها همکاری کردیم تا موارد لازم برای ارتقاء کارهایی را که ما به عنوان بخشی از پروژه انجام داده ایم ، آماده کنیم. در پایان روز ، این یک وضعیت برنده برای شما و مشتری شماست. به دست آوردن این کلمه باعث توجه کسب و کار آنها نیز خواهد شد. بنابراین در مورد آن فریاد بزنید!

 

 

 

 

 

  • myblog75 myblog75

وقتی صحبت از صندلی های اداری می شود ، گزینه های بسیاری برای انتخاب وجود دارد. همه صندلی ها برای همگان مناسب نیستند ، بنابراین مهم است که یک صندلی را پیدا کنید که متناسب با قد و نیازهای خاص شما باشد. همه افراد متفاوت هستند و هر صندلی باید متناسب با نیازهای کاری و نوع بدن باشد.

انواع صندلی اصلی شامل صندلی های کوچک اداری ، صندلی های استاندارد و صندلی های بزرگ و بلند مدیریتی است. اگر مطمئن نیستید که کدام یک از صندلی ها برای شما مناسب تر است ، راهنمای اندازه صندلی اداری ما به شما کمک می کند تا اختلاف سایز صندلی ها را تشخیص دهید تا به شما در انتخاب مناسب برای شما و نیازهایتان کمک کند.

صندلی های اداری سایز کوچک

صندلی های اداری کوچک ، مانند این مدل صندلی کارمندی اسکان مدل S-507 ، از صندلی متوسط شما کوچکتر است تا بتواند کاربران با جثه های کوچکتر را در خود جای دهد. اندازه های استاندارد معمولاً برای این افراد مناسب نیستند. این صندلی ها بر خلاف صندلی های بزرگ از قد کوتاهتر ، عرض صندلی باریک تر و یک صندلی کم عمق برخوردار هستند. این تغییرات به گونه‌ای اضافه شده است که به بهترین شکل ممکن برای افراد قد کوتاه و ریز اندام طراحی شده است و کاربران هنگام کار احساس ناراحتی نخواهند کرد.

صندلی های استاندارد

صندلی های رایانه ای معمولی به طور معمول برای اکثر افراد کار می کنند ، این صندلی ها مانند صندلی کارمندی اسکان مدل S-5001 به گونه ای طراحی شده اند که ظرفیت وزنشان معمولاً در حدود 250 پوند باشد. به طور کلی ، این اندازه های استاندارد مناسب کسانی است که از نظر قد بین 160 تا 170 سانتی متر قرار می گیرند. حتی در بین این اندازه خاص ، تفاوت های بسیاری وجود دارد که می توان تنظیمات ارگونومیکی را در دسترس دانست.

صندلی اداری مدیریتی و بزرگ

صندلی های بزرگ اداری و به اصطلاح مدیریتی مانند صندلی مدیریتی اسکان مدل M-2006   به گونه ای طراحی شده اند که مناسب افراد دارای قد بلندتر و معمولاً آنهایی با قد بلندتر از 170 باشند.

نکات مهمی که در خرید صندلی اداری باید رعایت کنید

نکات 1. صندلی های اداری حرفه ای نمای مختلفی را در دفتر شما ایجاد می کنند. صندلی های اداری مشبک یا صندلی های اداری با پشت بالا باعث آرامش شما در هنگام کار در دفتر می شود.

2.باید مبلغ بیشتری را برای صندلی های استاندارد پرداخت کنید. صندلی های ارگونومیک کمی گران تر از صندلی های معمول هستند ، اما به عنوان یک کارفرمای که به سلامتی کارمندان خود اهمیت می دهد ، سرمایه گذاری در این صندلی ها بسیار مهم است. کارمندان سالم ، که در طولانی مدت دچار مشکلات جسمی کمتری می شوند ، باید هدف اصلی کار باشند. صندلی های ارگونومیک باعث افزایش لذت از کار ، کاهش آسیب های جسمی می شوند و در پایان روز کاری همه خوشحال هستند

صندلی اداری یا صندلی میز باید داری چه ویژگی هایی باشد؟

صندلی های اداری یا صندلی های میز ، صندلی های قابل تنظیم هستند که به طور خاص برای انجام کارهای میز طراحی شده اند. معمولاً با درجه بالایی از قابلیت تنظیم بر اساس ترجیحات ارگونومیک فردی و ارتفاع و قد کاربر طراحی می شود ، صندلی های اداری معمولاً قادر به چرخش کامل 360 درجه ، غلتیدن روی کاستورها هستند و می توانند ارتفاع هر دو صندلی و بازوها را تنظیم کنند. صندلی های اداری بیشتر برای نیازهای مختلف اداری تخصص دارند که از صندلی های کار برای استفاده کوتاه مدت ، صندلی های میان پشت با پشت بیشتر و صندلی های اجرایی با پشت و پشتی کامل برخوردار هستند. صندلی های اداری با سطح بالا به صورت ارگونومیک طراحی شده اند تا بتوانند به راحتی از کاربر برای مدت زمان طولانی تری پشتیبانی کنند.

سوالات رایج

چرا صندلی های اداری چرخ دارند؟

صندلی های اداری به دلایل مختلف دارای چرخ هایی هستند ، اما مهمترین دلیل آن سهولت تحرک در اطراف دفتر بدون ایستادن است - ویژگی طراحی که در ابتدا توسط چارلز داروین برای جابجایی آزمایشگاه خود اجرا شده است. امروزه بیشتر صندلی های اداری دارای پنج چرخ برای بهبود پایداری هنگام حرکت بر روی چرخ ها هستند.

حمایت کمر در صندلی های اداری چیست؟

حمایت کمر در صندلی های اداری به شکل پشتیبانی که به کمر داده می شود اشاره دارد. تکیه گاه کمر به شکل صندلی اداری ساخته شده است و به گونه ای طراحی شده است که هنگام نشستن در مقابل قسمت کوچک پشت قرار می گیرد تا بتواند ستون فقرات را در تراز طبیعی قرار دهد.

ارتفاع صندلی میز چقدر باید باشد؟

صندلی های میز را باید در هنگام ایستادن روی قد دقیقا زیر ارتفاع کلاهک زانو قرار دهید. قرار دادن صندلی میز خود در این ارتفاع به شما امکان می دهد که پاهای شما روی زمین صاف باشد و زانوها به راحتی و ارگونومی از زاویه 90 درجه خم شوند.

  • myblog75 myblog75

اگر در بازار بزرگ ظرف فروش ها به دنبال بهترین سرویس پخت و پز هستید باید بگوییم حتما این جستجوی شما با شکست مواجه خواهد شد. مگر می شود در بین این همه تنوع و جنس های متفاوت بهترین را انتخاب کرد . پس اگر با نیت خرید بهترین سرویس قابلمه وارد بازار شده اید باید بگویم احتمالا دست خالی بر می گردید و احتمالا دچار سردرگمی خواهید شد. پس قبل از اینکه از خانه خارج شوید تصمیم خود را بگیرید شما سرویس قابلمه گرانیتی می خواهید یا چدن ، اصلا این سرویس قابلمه به چه منظور خریداری می شود.برای استفاده در آشپزخانه بزرگ یا سرویس جهیزیه و یا پخت برخی از غذاهای خاص. پس در ادامه اگر به دنبال پاسخ مناسبی برای خرید سرویس قابلمه ایده آل هستید این مطلب را بخوانید

خرید سرویس قابلمه استاندارد و ایده آل

خرید بهترین قابلمه و یا تابه کمی دشوار است ، فرض کنید شما به دنبال خرید بهترین کفش هستید قطعا هر فروشنده ای کالای خود را به شما معرفی می کند به طور مثلا شما با یک کفش کوهنوردی هر چند کفش خوبی باشد نمی توانید به یک مهمانی رسمی بروید. این مورد برای ظروف آشپزخانه هم صدق می کند.

به طور مثال شما برای پخت غذا چینی به یک تابه وک نیاز دارید . ویا برای پخت غذاهای رژیمی به یک تابه رژیمی و اگر قرار است طعم یک غذای ایرانی اصیل را بچشید قابلمه مسی مناسب است و اگر می خواهید طعم یک دیزی لذیذ را بچشید قطعا باید یک دیگ سنگی بخرید .

پس تا اینجا متوجه شدید که طعم و پخت هر غذایی در یک قابلمه متفاوت خوشمزه تر می شود . اما آیا از نظر شما عاقلانه است که این تعداد قابلمه در آشپزخانه های کوچک امروزی وجود داشته باشد. به نظر من که چندان هم جالب نیست زیرا علاوه بر کمبود فضا از نظر اقتصادی هم به صرفه نیست. پس راه حل چیست ، چه قابلمه ای می توانید جایگزین این تعداد از قابلمه ها شود؟

نظرات مردمی درباره بهترین سرویس پخت و پز

بر طبق نظر سنجی هایی که در سایت های مختلف انجام شد اکثر مردم خرید سرویس قابلمه گرانیتی را جایگزین خوبی برای تمام قابلمه های بالا می دانستند. آنها معتقد بودند تابه گرانیتی مدل  24 دلسا همان کار تابه وک را برایشان انجام می دهد و تابه گرانیتی مدل 28 دلسا همانند تابه رژیمی عمل می کند.

همچنین سرویس قابلمه گرانیتی با روکش گرانیت و جنس چدن یک انتخاب تمام عیار برای ظروف نچسب و پخت غذاهای لذیذ است.

در قابلمه گرانیتی مدل 16 دلسا به دلیل جنس روکش خاص آن طعم یک آبگوشت ایرانی را خواهید چشید.

جدول آمار خرید سرویس قابلمه در سال گذشته

با نگاهی به جدول فروش سرویس های قابلمه سایت های فروشگاهی با این نتیجه می رسیم که سرویس قابلمه گرانیتی با اختلاف بسیار در صدر فروش ها قرار داشته است . پس این آمار فروش یعنی رضایت مردمی از ظروف گرانیتی .

پس اگر به دنبال یک سرویس قابلمه استاندارد هستید ما به شما سرویس قابلمه گرانیتی مدل  10 پارچه سلین را پیشنهاد می کنیم . نظرات مشتریان در مورد این سرویس بسیار خوشایند بوده است.

آیا امکان شستشوی قابلمه گرانیتی در ماشین ظرف شویی وجود دارد؟

پاسخ این سوال مثبت است . این نکته حائز اهمیت در خرید سرویس قابلمه است. زیرا اکثر ظروف پخت و پز امکان شستشو در ماشین ظرفشویی را ندارند. ام این یک مزیت خوب برای سرویس قابلمه گرانیتی است.

سرویس قابلمه گرانیتی ایرانی خوب است یا خارجی؟

بهتر است بدانید از نظر جنس و کیفیت ظروف گرانیتی ایرانی و خارجی در یک سطح قرار دارند. فقط سرویس قابلمه گرانیتی خارجی به خاطر واردات و نرخ ارز بسیار گرانتر هستند، حال تصمیم با شماست سرویس قابلمه گرانیتی ایرانی با قیمت مناسب یا سرویس قابلمه خارجی با قیمت گزاف.

  • myblog75 myblog75