وبلاگ من

درباره همه چی

وبلاگ من

درباره همه چی

پیوندها

۶ مطلب در مهر ۱۳۹۸ ثبت شده است

طراحی روشنایی یکی از گزینه های امیدوار کننده در هنر معاصر است که از نزدیک با معماری ارتباط دارد. در عصر ، حاشیه ساختمان ها مبهم می شوند ، فردیت خود را از دست می دهند ، و تبدیل به انبوهی بدون شکل تیره ، با نقاط روشن و تصادفی پراکنده از پنجره های درخشان می شوند.

طراحان روشنایی یک کار دشوار اما ضروری دارند ، ایجاد چهره ای روشن ، به یاد ماندنی و در عین حال متعادل از شهر. نورپردازی خیابان های شهر ، پارک ها ، میادین و ساختمانهای فردی لایه ای عظیم برای فعالیت های خلاقانه آنها است.

نورپردازی نما به سبک و شخصیت ساختمان باید مطابقت داشته باشد

نورپردازی نمای ساختمانهای عمومی ، کافه ها ، رستوران ها ، مراکز فرهنگی و سرگرمی ، مغازه ها در هنر طراحی نورپردازی جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص می دهد. راه حل های رنگی روشنایی تزئینی ایجاد شده توسط طراحان نورپردازی ، باید با ظرافت و بی پرده بودن ، بر ویژگی های مهم سبک و معماری ساختمان و هدف کاربردی آن تأکید کند. این امر با تنظیم صحیح لهجه های نوری برنده ترین عناصر ساختمان حاصل می شود: حاشیه های حک شده ، ستونها و قرنیزهای حک شده.

هنگام تهیه پروژه ای برای روشنایی نمای تزئینی ، باید از سازگاری نور با نورپردازی ساختمانهای مجاور و ترکیب عمومی روشنایی آگاه بود. راه حل انتخاب شده با رنگ نور برای برجسته کردن نما نباید باعث از بین رفتن یکپارچگی تصویر و نمای هنری ساختمان شود ، علاوه بر این باید به صورت ارگانیک در محیط معماری قرار گیرد.

نورپردازی نما در سبک و شخصیت آن باید با موسسه یا سازمان مستقر در این ساختمان مطابقت داشته باشد. بر این اساس ، می توان آن را به سبک کلاسیک دقیق برای ساختمانهای اداری انجام داد یا در مراکز خرید و مراکز فرهنگی و تفریحی مورد توجه قرار گرفت.

نورپردازی نمای ساختمانهای اداری

توسعه نورپردازی تزئینی مبتنی بر انتخاب موفق ترین تکنیک های روشنایی است. این امر با تغییر سطح روشنایی و رنگ در روشنایی عناصر مختلف نما ، بازی روی کنتراست بین روشنایی ساختمان و پس زمینه ای که در آن قرار دارد ، حاصل می شود. برای به حداکثر رساندن نتایج لازم و ایجاد یک تصویر هنری کامل از جسم ، از طرح های مختلفی برای سازماندهی نورپردازی و منابع نوری مدرن استفاده می شود.

برای نورپردازی نمای ساختمانهای اداری ، توصیه می شود از نورپردازی سیلاب استفاده کنید که می تواند به طور مساوی تمام نمای ساختمان و مناطق اطراف آن را مانند نور روز روشن کند و به نور طبیعی نزدیک باشد. نورپردازی سیلاب با استفاده از چراغهای روشن هالوژن قدرتمند مستقر در چمن های جنب ساختمان یا در وسایل همسایه نصب شده است. نورهای لامپ هالوژن ایجاد انواع مختلفی از نورپردازی را ممکن می سازد: نرم پراکنده ، جهت روشن یا نقطه ای.

هنگامی که تأکید بر قسمت های خاصی از یک ساختمان ، گروه های مجسمه ای که تزئین یک نما ، پیون ها یا قرنیزها ضروری می شوند ، از نورپردازی محلی استفاده می شود. چنین نورپردازی توسط سیستمی از نورهای چراغ جهت انجام می شود. آنها چراغهای روشنایی را روی خود ساختمان نصب می کنند و از این امر مراقبت می کنند که ظاهر آن را تحریف نمی کند.

استفاده از لامپهای نئون و فلورسنت برای نورپردازی های تزئینی ساختمان

لامپهای نئون و فلورسنت برای نورپردازی های تزئینی ساختمانهای بلند با معماری پیچیده ، مراکز خرید ، فرهنگی و تفریحی مناسب تر هستند. لامپهای نئون تقریباً به هر شکلی قابل ارائه هستند.

کاربرد آنها به شما امکان می دهد بسیاری از طراحی های رنگی و منحصر به فرد را در فرم و رنگ طراحی ایجاد کنید یا به سادگی بر شکل ساختمان تأکید کنید چراغ های نئون یکی از ارزان ترین انواع طراحی روشنایی هستند.

در سال های اخیر ، به اصطلاح روشنایی پنهان به طور فزاینده ای در نورپردازی نمای ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. از این نورپردازی با موفقیت استفاده شده است برای روشنایی ساختمان های مدرن ، که اغلب از نظر معماری بسیار یکنواخت هستند.

نورپردازی پنهان الگوی نوری مخصوص به خود را دارد و همیشه خطوط ساختمان را تکرار نمی کند. استفاده از تکنیک های مختلف گرافیک سبک ، ایجاد الگوهای نورپردازی با کمک دستگاه های روشنایی ، به طراحان نورپردازی فرصت کافی می دهد تا جلوه ای بی نظیر برای ساختمان ایجاد کنند و به آن جلوه هنری بخشند.

دوره طراحی روشنایی و نورپردازی در گرگان

مدرسه معماری داخلی آرت کانر برگزارکننده دوره های معماری داخلی و دکوراسیون در گرایش ها و شاخه های مختلف می باشد. این موسسه تلاش دارد که جامعترین آموزش ها را به صورت کاربردی و مفید به دانشجویان خود بیاموزد که آنها بتوانند به راحتی در گروه های طراحی شرکت ها و تولیدی های مختلف استخدام و فعالیت کنند.

دوره جامع نورپردازی تخصصی

یکی از دوره هایی که علاوه بر جذابیت زیاد، امکان کار و استخدام در آن زیاد به چشم می خورد گرایش طراحی نور، نورپردازی و چراغ روشنایی است.مدرسه معماری داخلی آرت کانر با برگزاری دوره روشنایی و نورپردازی اماکن به افرادی که این دوره را به صورت کامل و موفق بگذرانند و نمونه کار نهایی قابل قبول به اساتید دوره ارائه دهند، پس از پایان دوره، مدرک معتبر از وزارت علوم ارائه می دهد تا بتوانند به راحتی وارد بازار کار شوند.

دوره روشنایی و نورپردازی اماکن

با توجه به اینکه بازار معماری ایران با کمبود متخصص در حوزه معماری نور مواجه است.گذراندن دوره روشنایی و نورپردازی اماکن باعث می شود تا افراد علاقمند به این حوزه به اشراف و تسلط کافی در این زمینه دست یابند و انواع راه حل و تکنیک های نورپردازی با توجه به کاربری و نوع معماری هر فضا را بشناسند . مطالب مربوط به روشنایی و نورپردازی در این کلاس ها عمدتا مبتنی بر مبانی نظری معماری می باشد .در این دوره ها تاکید بر آموزش تکنیکهای عملی نورپردازی برای سبک های مختلف معماری است. ما با برگزاری گارگاه های آموزشی حضوری یا آنلاین و محصولات آموزشی به شما کمک میکنیم تا در حوزه تخصصی خود بی رقیب باشید

  • myblog75 myblog75

آیا تا به حال لب شما ترک خورده است؟احتمالاً متوجه می‌شوید که ابتدا پوست لب خشک و سپس شروع به ترک برداشتن کرده است. اگر به ترک لب‌تان بی‌توجهی می‌کردید،خشکی آن به قدری شدت می‌یافت که باعث وسیع و عمیق شدن ترک و در نهایت خونریزی در آن می‌شد.

این مثال ساده نمونه‌ی بارزی از یک نوع شقاق بود که می‌تواند بارها برای بدن هر فردی رخ داده باشد.شقاق یک ترک‌خوردگی باریک با طول و عمق مشخص است که ممکن است در پوست یا یک دیواره‌ی یا غشای مخاطی ایجاد شود.

شقاق یا فیشر چیست؟

شقاق یا فیشر یک بیماری بسیار شایع است که اگر زود اقدام به پیگیری آن شود می تواند به راحتی درمان شود. بسته به ناحیه‌ای که دچار شکاف یا ترک ایجاد شده است انواع شقاق در بدن انسان ایجاد و نام‌گذاری می‌شود. شقاق مقعد و شقاق پا، دو شکاف مشترکی هستند که در بدن رخ می‌دهند.
شقاق با نام علمی فیشر فقط یک ترک یا پارگی دیواره‌ی پوشش داخلی بدن یا سطوح خارجی پوست است که نباید با برش اشتباه شود. در شقاق کشش دیواره باعث از هم گسیختگی آن می‌شود که در صورت عدم درمان به موقع به زخم‌های باز بزرگ تبدیل خواهد شد که می‌تواند عضلات زیرین را نیز درگیر کند.
حال اگر این ترک یا پارگی در دیواره‌ی درونی کانال مقعد ـ لوله کوتاه مابین دو دریچه‌ی ابتدایی و انتهایی مقعد که چهار سانتی‌متر انتهایی لوله‌ی گوارشی یعنی راست‌روده را تشکیل می‌دهدـ رخ دهد، شقاق یا فیشر مقعد نامیده می‌شود. فیشر مقعد یک بیماری شایع است که اغلب با دیگر اختلالات ناحیه‌ی مقعد مانند بواسیر اشتباه گرفته می‌شود.جراحی شقاق یکی از دیگر خدمات شفا کلینیک به شمار می رود.بیماری شقاق یا فیشر مقعد برای عموم مردم تقریبا یک چیز عادی است و افراد بسیاری به آن دچار می‌شوند، ولی غالبا با بواسیر که آن هم با درد و خون ریزی همراه است اشتباه گرفته می‌شود.

چگونه با وجود شباهت بین شقاق و بواسیر این بیماری را تشخیص دهیم؟

  • بواسیر بیماری است که در اثر فشار زیاد به ناحیه مقعد ایجاد می شود، در این بیماری بالشتک هایی که وظیفه دفع را بر عهده داشته دچار آسیب می شوند. به بیانی دیگر می توان گفت بیماری بواسیر همان گشاد شدن یا واریسی شدن عروق ناحیه ی مقعد است.

از علل شایع شقاق چه می دانید؟

بیشترین عللی که باعث می شود خطر ابتلا به بیماری شقاق افزایش یابد

  • یبوست
  • اسهال مزمن
  • کم تحرکی
  • رابطه جنسی مقعدی
  • تنگی دریچه ی مقعد
  • بارداری و زایمان سخت
  • خاراندن مداوم مقعد
  • بیماری های مقاربتی
  • شقاق نیز مانند بواسیر حاصل وارد آمدن فشار بیش از اندازه به این ناحیه است. در این بیماری دیواره مقعد ترک خورده و زخم می شود.
  • هر دوی این بیماری ها درد شدیدی را ایجاد می کند اما درد بواسیر به گونه ای است که بیمار در تمام طول روز آن را تجربه می کند در صورتی که شقاق تنها هنگام اجابت درد و سوزش ایجاد می کند.
  • بسیاری از بیماران مبتلا به شقاق به علت درد قادر به تحمل معاینه نیستند اما اگر پزشک موفق مشاهده مقعد شود، ترکی را که در دیواره مقعد ایجاد شده مشاهده خواهد نمود. در صورتی که بواسیر موجب تورم عروق شده و پزشک در طی معاینه و یا خود بیمار زائده های بیرون زده از مقعد را لمس می کند.

علل بیماری شقاق یا فیشر مقعد

بیماری شقاق یا فیشر در اثر ضربه و فشار به پوشش داخلی دیواره‌ی مقعد هنگام اجابت مزاج یا دیگر علل کشش کانال مقعد ترک یا شکاف ایجاد می‌شود. البته با وجود اینکه علت دقیق شقاق مقعد ناشناخته است، اما تصور می‌شود که عامل شروع بیماری همین ضربه‌ی سخت به دیواره کانال مقعد است.

عوامل ایجاد کننده شقاق در بانوان

یکی از مهم ترین عواملی که باعث ایجاد شقاق در زنان می باشد و همین علت هم باعث شده که شیوع این بیماری در زنان بیشتر دیده شود بارداری و زایمان سخت می باشد.

شقاق مقعد

شقاق مقعدبه شکل یک قطره اشک خطی دردناک و یا ایجاد شکاف در بافت پوششی نرم و مرطوب (مخاط) قسمت انتهایی کانال مقعد ظاهر می‌شود که در کوتاه مدت معمولاً تنها شامل سطح پوشش دیواره‌های داخلی مقعد و در بلندمدت به صورت عمقی‌تر تمام ضخامت مخاط مقعد را درگیر می‌کند. شقاق یا فیشر مقعد با شیوع یکسان در هر دو جنس زن و مرد اتفاق می‌افتد.

البته احتمال شقاق مقعد در زنان پس از زایمان و در افراد مبتلا به بیماری کرون بیشتر است. این بیماری اغلب در سنین جوانی و میان سالی رخ می‌دهد. با افزایش سن احتمال ابتلا به فیشر مقعد کم می‌شود. این بیماری در کودکان کمتر از یک سال نیز بسیار دیده می‌شود.
در نیمی از موارد امکان بهبود با خودمراقبتی فرد و اصلاح عادات غلط تغذیه‌ای و جلوگیری از یبوست وجود دارد. با این‌ حال احتمال عود بیماری در صورت تکرار فشار در ناحیه‌ی آسیب دیده هست. شکست درمان طبی شقاق نشانه‌ای برای درمان جراحی آن است. امروزه محققان به‌ شدت دنبال راهی برای پیدا کردن یک درمان دارویی موفق و جایگزین درمان جراحی فیشر مقعدی هستند.

از روش های درمان خانگی شقاق چه می دانید؟

روش های درمان خانگی برای شقاق های اولیه و کوچک ممکن است موثر و کارآمد باشند و اثر درمانی داشته باشند ولی نمی تواند پاسخ درستی برای شقاق های حاد و پیشرفته به حساب بیایند ولی در کاهش علائم و نشانه ها نقش موثری دارند .

  1. آب : اگردچار شقاق یا بواسیر شدید روزانه ۸ الی ۹ لیوان آب بخورید که دشمن این بیماری آب است.
  2. منابع غنی از فیبر : میوه ها ، سبزیجات ، حبوبات و آجیل از غنی ترین منابع فیبر می باشند .
  3. روغن زیتون : ملین کننده مجاری اداری می باشد و باعث می شود که مدفوه به آسانی دفع شود.
  4. آلوئه ورا : ژل داخل برگ های آلوئه ورا را مستقیما به برای محل شقاق خود استفاده کنید که یک الیتام دهنده درد می باشد.
  5. نشستن در آب گرم : یکی از موثرترین راه های کاهش درد نشستن در لگن آب گرم در مدت زمان ۲۰ دقیقه می باشد.
  6. سرکه سیب : مقدار یعسل و سرکه سیب را بر روی شقاق بمالید.
  7. شیر : شیر گرم برای تنظیم حرکات روده بسیار مفید است .
  8. از زور زدن و نشستن طولانی مدت در توالت بپرهیزید.
  9. وازلین و چرب کننده ها : برای جلوگیری از خروج راحت تر مدفوع از مقعد می توانید از وازلین و چرب کننده های طبیعی استفاده نمایید و مقعد خود را چرب نمایید.

نحوه تشخیص بیماری شقاق به چه صورت است؟

زمانیکه فرد دچار درد و خونریزی در ناحیه مقعد می شود حتما باید به پزشک مراجعه کند تا پزشک متخصص بیماری آن را تشخیص دهد. پزشک با توجه به تمامی علائمی که بیمار بازگو می کند و همچنینمعاینه ناحیه مقعد به صورتیکه طرفین خروجی مقعد را به آرام یم یکشد تا ترک را مشاهده نمود تشخیص بیماری شقاق را می دهد. و با توجه به میران پیشرفت بیماری روش ها یدرمانی را توصیه م یکند.

چه زمانی برای درمان شقاق از لیزر باید استفاده نمود؟

زمانیکه که پیشرفت بیماری شما زیاد شده است و دارو و روش های خانگی در روند بهبود بیماری شما موثر نیستند عمل جراحی به شما پیشنهاد می شود. امروزه با روند رشد تکنولوژی در همه عرصه های زندگی در درمان بیماری ها هم روش لیزر مورد استقبال قرار گرفته است. با روش درمان لیزر دوران نقاهت شما ۲۴ ساعت می باشد و م یتوانید به روند زندگی عادی خود ادامه دهید.

جراحی شقاق با لیزر چه مزایای دارد؟

  1. بدون درد و خونریزی : روش های درمانی با لیزر مانع از خونریزی و درد می شود بدین علت که لیزر تمام مویرگ ها یآسب دیده را ترمیم می کند و مانع از خونریزی می شود .
  2. بدون نیاز به بیهوشی : در روش درمان سنتی شقاق باید بیمار بیهوش شود اما د ردرمان با لیزر از بیهوشی خبری نیست و فقط با بی حسی موضعی این عمل انجام می شود.
  3. بدون نیاز به بستری شدن در بیمارستان : عمل لیزر به صورت سرپایی میباشد و نیازی به بستری شدن ندارد.
  4. عدم ابتلا به بیماری های ویروسی : درانجام عمل لیزر بدون ایجاد برش مانع از ابتلا به بیماری می شود.
  5. عدم نیاز به طی کردن دوره نقاهت : تجربه نشان داده اغلب بیماران پس از انجام روش های جراحی شقاق دچار عدم کنترل در دفع مدفوع و گاز های روده می شوند از همین روی انجام روش جراحی به ندرت صورت می گیرد. ولی درمان فیشر با لیزر بدون هیچ گونه عارضه ای خواهد بود.
  6. عدم نیاز به پانسمان ک پانسمان کردن کاری بسیار دشوار است در درمان شقاق با لیزر مشکل پانسمان کردن وجود ندارد.
  7. هزینه کمتر : لیزر هزینه کمتری نسبت به جراحی های سنتی دارد.

هزینه درمان شقاق

هزینه درمان شقاق با توجه به شرایط بیمار برآورد می شود.پزشک معالج هنگام معاینه بیمار را از وضعیت بیماریش آگاه می کند و در ارتباط با هزینه درمان آن توضیح می دهد.برای اطلاع دقیق از هزینه درمان شقاق میتوانید به مرکز فوق تخصصی درمان بیماریهای نشینمنگاهی شفا کلینیک مراجعه کنید.راه های ارتباط با مرکز درمان شفا کلینیک در ذیل آمده است.

بهترین کلینیک تخصصی درمان شقاق

شفاکلینیک ، مرکز تخصصی درمان بیماری های نشیمنگاهی در تهران ، شفاکلینیک باتکیه بر تحصیلات دانشگاهی و تجربه انبوه درمان بیماری های نشیمنگاهی در تهران، توانسته است به صورت تخصصی ، موفق ظاهر شود.

  • myblog75 myblog75

چطور یک محیط را عایق صوتی و آکوستیک کنیم؟ بدون شک ، حفظ حریم خصوصی یکی از مهمترین عناصر هنگام طراحی یک فضای زندگی است. سیستم پنل های سیمانی فایبر سمنت با جلوگیری از انتقال صحیح صدا از یک اتاق به اتاق دیگر ، لذت بردن از فضای زندگی شما را به حداکثر می رساند. این موضوع باعث می شود که شما بتوانید محل زندگی و یا محل کار خود را آن طور که می خواهید بسازید.

پانل های فایبر سمنت برد طیف گسترده ای از فرصت های طراحی، همراه با استانداردهای با کیفیت بالا را برای طراحی داخلی ارائه می دهد. چه برای روکش دیوارها و یا سقف های داخلی . فایبرسمنت یک بافت سطح ظریف و یک رنگ کاملاً دقیق را نشان می دهند. این امر باعث می شود صفحات فایبرسمنت منحصر به فرد و با ظاهر طبیعی مطبوع و جلوه ای بی نظیر به یک ویژگی منحصر به فرد تبدیل شوند.

چطور یک محیط را عایق صوتی و آکوستیک کنیم؟

عایق‌های صوتی دسته زیادی از مواد مختلف را شامل می‌شود. پشم سنگ، پشم شیشه، فوم‌ها و بسیاری موارد دیگر، عایق‌هایی هستند که سالیان سال به عنوان عایق صوتی به‌کار برده می‌شوند.

با توجه به تجربیات بدست آمده و تحقیقات و آزمایشات انجام شده در حال حاضر بهترین روش اجرای عایق صوتی بر روی دیوار مشترک آپارتمان ها ، دفاتر کار ، سالن های ورزشی و ... استفاده از فایبرسمنت می باشد . فایبر سمنت علاوه بر عایق بندی محل زندگی و کار شما ، زیبایی را نیز برای شما به ارمغان می آورد. 

 

قیمت فایبر سمنت برد

فایبر سمنت برد یکی از بهترین و زیباترین پوشش‌های نما برای ساختمان‌های مختلف هستند. این فناوری جزء فناوری‌های تأیید شده مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن وزارت راه و شهرسازی است. به لحاظ خواص و ترکیبات، کنامیت ترکیبی از سیمان، الیاف سلولز، آب و هوا است که با استاندارهای جهانی تهیه شده است. فایبرسمنت ایرانی کنامیت، نسبت به باقی متریال‌های نماسازی ساختمان ارزان‌ترین و مناسب‌ترین است.

 

تکنولوژی پیشرفته و اتوماسیون ( هوشمند سازی خط تولید ) به کاررفته در امر تولید پانل سیمانی فایبر سمنت برد ، این امکان را فراهم نموده است که محصول مورد نظر با قیمتی متعادل، رقابتی مناسب و کیفیتی ارزنده ارائه شود. جهت اطلاع از قیمت فایبر سمنت و سفارش این محصول می توانید با همکاران ما تماس گرفته تا راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند

  • myblog75 myblog75

هنگامی که صحبت از باز سازی و یا طراحی نمای بیرونی ساختمان به میان می آید ، اکثر سازندگان چیزی که به ذهنشان می رسد مواد و متریالهای است که در گذشته از آن استفاده کرده اند مانند آجر ، سیمان ، چوب ، سنگ و … . اما امروزه دیگر استفاده از مواد پر هزینه و سنگین طرفداران خود را کم کم از دست داده و جای خود را به محصولات جدید می دهند . فایبر سمنت محصولی جهانی است که مدتهاست جایگزین دیگر متریالها در ساخت و بازسازی شده است .

تولید فایبر سمنت طرح آجری

یکی از نماهایی که شاید بیشتر از بقیه مورد استفاده قرار می گیرد چوب و آجر است . حال این سوال پیش می اید که ایا در فایبر سمنت محصولی وجود دارد که بتواند جایگزین آجر باشد ؟ چیزی که در پاسخ باید گفت این است که نوین اراد توانسته است با اتکا به تجربیات و توانمندی های مجموعه خود فایبرسمنت برد با طراحی آجری ویژه نما و با ابعاد دلخواه را تولید نماید.

افزایش انتظارات برای طراحی بیرونی به همراه افزایش هزینه مصالح موجود در بازار ما را بر آن داشت تا تمام توان خود را به کار گرفته تا با ارائه فایبرسمنت طرح آجر یا پانل سیمانی طرح آجر نیاز کشور را در این زمینه براورده نموده وبار دیگر انقلابی در صنعت سبک سازی به پا کنیم.

مزایای طرح آجری فایبرسمنت برد نوین آراد

  • تنوع در رنگ، شکل و سایز
  • نانوپوش، آبگریز و قابل تنفس بودن آجرسمنت که آن را سازگار با شرایط جوی مختلف می کند
  • مقاوم در برابر زلزله به دلیل سبک بودن
  • ماندگاری و طول عمر بیشتری نسبت به محصولات مشابه
  • سرعت اجرای بسیار بالا
  • عدم ایجاد ضایعات ساختمانی و سرو صدای زیاد هنگام تخریب
  • کاهش هزینه ساخت وساز به دلیل سبکی وسرعت بالای اجرا
  • اجرای آسان بویژه برای ساختمانهای مرتفع

فایبرسمنت ایرانی

صفحات سیمانی سمنت برد «فایبر سمنت برد»، یکی از بهترین و زیباترین پوشش‌های نما برای ساختمان‌های مختلف هستند. این فناوری جزء فناوری‌های تأیید شده مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن وزارت راه و شهرسازی است. به لحاظ خواص و ترکیبات، فایبرسمنت ترکیبی از سیمان، الیاف سلولز، آب و هوا است که با استاندارهای جهانی تهیه شده است. فایبرسمنت ایرانی نوین آراد، نسبت به باقی متریال‌های نماسازی ارزان‌ترین و مناسب‌ترین است.

مشخصات طرح آجری فایبرسمنت برد نوین آراد:

ضخامت این محصول ، حدود۱۲ میلیمتر و به ایعاد ۲/۴۴× ۱۲۲ سانتیمتر که حمل و نصب آسان باشد.
برای ثبت سفارش و درخواست با ابعاد دلخواه، کافیست با نوین آراد تماس بگیرید.

نوین آراد با تکیه بر تجربه ۱۶ ساله خود در زمینه امور ساخت و ساز، به شما فایبرسمنت برد کنامیت را پیشنهاد می نماید. قیمت رقابتی همراه با کیفیت استاندارد فایبرسمنت در کنار مشاوره های تخصصی، می تواند شما را در موفقیت پروژه تان ، یاری رساند.

پانل های سیمانی الیاف دار (فایبر سمنت برد) صفحات پیش ساخته سیمانی هستند که خواص مکانیکی آنها با استفاده از سیلیس و الیاف سلولزی بهبود یافته است . الیاف سلولزی به کار رفته در این صفحات، باعث افزایش مقاومت آنها در برابر تنش های فشاری و کششی ناشی از تغییرات دما شده و از بروز عیوب مختلف همچون ترک خوردگی و اعوجاج جلوگیری می کند. جهت اطلاع از قیمت فایبر سمنت و سفارش این محصول می توانید با همکاران ما تماس گرفته تا راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند .

  • myblog75 myblog75

سیاه رودبار بهشتی که حتما باید دید : استان گستان یکی از سرسبزترین استان کشور ایران است که کمتر کسی مناطق جنگلی آن را می شناسند. جنگل های وسیع گلستان همگی با نام جنگل ملی گلستان شناخته می شوند. اما مناطق دیدنی آن در هر منطقه به واسطه نزدیک بودن به روستا یا جاذبه طبیعی نام آن منطقه به خود گرفته اند. منطقه سیاه رودبار بهشتی که در فاصله 20 کیلومتری شهرستان علی آباد کتول قرار گرفته است. این منطقه که غیر از این روستا، چندین روستای دیگر در اطرافش دارد، در دامنه های ارتفاعات شرقی البرز قرار دارد و آب و هوایی معتدل و پوشش گیاهی بکر و متنوع دارد؛ از گیاهان و بوته های جنگلی مختلف گونه های کمیاب سرخدار و انجیلی است.

روستای سیاه رودبار کجاست؟

سیاه رودبار روستایی از توابع علی آباد کتول است و در 20 کیلومتری جنوب شرقی این شهرستان و در بخش مرکزی دهستان زرین گل قرار دارد. ارتفاع سیاه رودبار از سطح دریا حدود ۸۵۰ متر است.از سمت بلوار امام رضا به سمت جاده زرین گل - شیرین آباد حرکت میکنید و وارد یک مسیر جنگلی زیبا می شوید.بعد از اینکه شما د رحدود 18 کیلومتر در دل جنگل های زیبا حرکت کردید به یک دو راهی می رسیم که مسیر سمت راست به سمت روستای ابر و مسیر سمت چپ تابلویی با نام روستای «میان رستاق» به سمت روستای سیاه رودبار می رود.

سیاه رودبار بهشتی که حتما باید دید

سیاه رودبار بهشتی که حتما باید دید

علت نام سیاه رودبار

آبی که در بستر رودخانه ی این روستا جریان دارد شور است و از درون جنگل سرچشمه می گیرد. از این رو به  دلیل شوری، جلبک خاصی در این رودخانه زندگی می کند که روی آب رودخانه را پوشانده و باعث می شود که رودخانه سبز رنگ دیده شود.

هنگامی که نور خورشید به این رودخانه برخورد می کند پس از بازتاب و انعکاس، باعث تیره رنگ شدن آب این رودخانه می شود. به همین دلیل به این روستا سیاه رودبار می گویند.

جاذبه های گردشگری درروستای سیاه رودبارعلی آباد کتول

یکی از بهترین جاهای دیدنی این روستا جنگل گردی می باشد که شما میتوانید درختان زیبا و بسایر قدیمی سرخدار را مشاهده کنید.سیاه رودبار یکی از مهمترین ذخیره گاه انجیلی است. درخت انجیلی در دنیا فقط در ایران وجود داشته و به عروس جنگل های هیرکانی شهرت دارد. یک پدیده زمین شناسی منحصر به فرد در این منطقه، چشمه آب شور با املاحی سرخ رنگ است.

سد زیبای کبودوال تا اقامتگاه پونه آرام در حدود 20 دقیقه فاصله دارد و چسبیده به جنگل و جاده ای که دور تا دور آن آرام و بسیار زیبا می باشد.و از اینجا بعد از 15 دقیقه می توانید به پارکینگ آبشار کبودوال برسید و از آبشار کبودوال هم دیدن نمایید.

سیاه رودبار بهشتی که حتما باید دید

روستای سیاه رودبار و تفرجگاه های تاریخی با خانه های قدیمی ، خشتی و گلی با سقف های چوبی هستند، اما خانه ها تازه تر سقف و بدنه تازه تری دارند. روستای بسیار باصفا و روی تپه سرسبزی شکل گرفته است و درختان، اطرافش را گرفته اند.

قلعه ی قدیمی به نام سرقلعه یا انگور باغ در این روستا وجود دارد که تخمین زده شده که مربوط به حدود ۱۳۰۰ سال پیش است و در بالای کوه قرار دارد.
همچنین در این روستا آبشارهای متعددی وجود دارد. این آبشارها فصلی هستند که در بهار تا خرداد آب دارند. نِروز آبشاری است که به تازگی توسط بومیان کشف شده و طبیعت بکر آن خود جذابیت های سیاه رود بار را دو چندان نموده است.

سیاه رودبار بهشتی که حتما باید دید

قلعه باستانی «سیاه چال» و «قلعه موران» هم محل هایی مناسب برای گشت و گذارند؛ در سایت باستانی سیاه چال هنوز هم می توانید آثار سفال های آبرسانی داخل قلعه را تماشا کنید.

جنگل سیاه رودبار

تصاویر بسیار زیبا از جنگل ابر و مناظر زیبا از جنگل های هیرکانی که مرز بین استان سمنان و گلستان است شما با رزرو اقامتگاه بوم گردی پونه آرام می توانید به فاصله نیم ساعت از این جنگل زیبا دیدن نمایید.  گلستان با این جنگل زیبا و همچنین قرار گرفتن بزرگترین ذخیره گاه درختان سرخدار جهان که نگین جنگل‌های هیرکانی دومین اثر طبیعی جهان که در مجاورت روستای سیاه رودبار است متمایز کرده شما می توانید با اقامت بوم گردی پونه آرام با یک تیر دو نشان بدهند جنگل به هم مرتبط و هم رقص ابرها زیر پاهای تان و همچنین می توانید جاذبه های گلستان و سمنان را با یکدیگر ببینید.

سیاه رودبار بهشتی که حتما باید دید

سیاه رودبار بهشتی که حتما باید دید

گنگا سیاه رودبار

گنگا نام منطقه است در روستای سیاه رودبار که یکی از زیستگاه های مهم مرال یا همان گوزن می باشد این منطقه به دلیل احداث جاده از یک سو قابل دسترس شده است و از سوی دیگر زیستگاه مرال را ناامن کرده است. در این منطقه چاه هایی توسط مردمان گذشته حفر شده است. این چاه‌ها از طریق لوله‌های سفالی که در حدود نیم متر طول دارند و به هم متصل است که این به این لوله‌ها را گنگ می گویند و دلیل نامگذاری منطقه نیز همین است گنگا یعنی مجموعه چند گنگ می شود. آب این چاه‌ها از طریق آن گنگ ها به قلعه باستانی که در همان نزدیکی هدایت می شده و برای شروب و استحمام مورد استفاده قرار می‌گرفت تصویر قلعه مذکور نیز موجود است. یکی از مسیرهای پیاده روی که برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است مسیر گنگا تا قلعه است که از درون جنگل می گذرد و برای کوهنوردی و طبیعت گردی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

صنایع دستی و شغل مردم سیاه رودبارعلی آباد کتول

برخی از مردم روستا به دامداری مشغول هستند. بسیاری از طریق شالیکاری امرار معاش می کنند. برنج سیاه رودبار به خاطر شوری آب رودخانه و املاح آن بسیار مرغوب است. اما در مجموع پس ازتوقف طرح های جنگلداری و اجرای طرح تنفس جنگل توسط منابع طبیعی تعداد زیادی از روستاییان بی کار شدند، ازین روی اخیراً بسیاری از مشاغل قدیمی از جمله نمدمالی و زنبورداری احیا شدند.

عسل نمدار که در سیاه رودبار در سال، در ماه تیر تولید می شود در دنیا به خصوص در اروپا طرفداران زیادی دارد.ابریشم بافی در سیاه رودبار رایج است. بسیاری از زنان مشغول بافتن حوله ها و پارچه های ابریشمی هستند. به تازگی کشت داروهای گیاهی مانند آویشن، گل گاو زبان و گل محمدی رواج پیدا کرده است.

سیاه رودبار بهشتی که حتما باید دید

سیاه رودبار بهشتی که حتما باید دید

یکی از صنایع دستی بسیار معروف مردم این منطقه عروسک های محلی مارو وچه , چغلومتو و آروسکله می باشد.

سیاه رودبار بهشتی که حتما باید دید

شاید کنجکاو باشید که بدانید چه حیواناتی در جنگل سیاه رودبار زندگی می کنند. در این منطقه جنگلی، حیواناتی نظیر گراز، شغال، راسو، روباه، سمور، گرگ، پلنگ، خرس و شوکا زندگی می کنند. یادتان باشد که برای ورود به جنگل سیاه رودبار بهتر است از مردم محلی این منطقه بخواهید تا شما را همراهی کنند؛ زیرا هم حیوانات وحشی و درنده در این مکان حضور دارند و هم خطر گم شدن در جنگل شما را تهدید می کند.

سوغات‌های دوست داشتنی روستای سیاه رودبار

منجوق‌دوزی، عروسک‌سازی، نمدمالی، پارچه و چادرشب‌بافی، سوزن‌دوزی و لاک تراشی یعنی ساخت محصولات چوبی با چوبی غیر از سرخدار، کارگاه‌هایی هستند که حالا به طور فعال مشغول تولید محصولات روستایی و ارائه آن به گردشگران هستند.

سیاه رودبار بهشتی که حتما باید دید

سیاه رودبار بهشتی که حتما باید دید

کجا بمانیم؟

پیشنهاد ما این است که برنامه سفر خود را طوری تنظیم کنید که چند روزی را در این منطقه اقامت کنید و به قدر کافی زمان برای سرزدن به گوشه و کنار آن داشته باشید. اگر دوست دارید که آرامش واقعی را تجربه کنید چند روزی از وسایلی نظیر مودم اینترنت و تلفن همراه فاصله بگیرید و خود را در دل طبیعت جنگلی و بی نظیر سیاه رودبار بیندازید.می توانید برای رزرو اقامتگاه بومگردی پونه آرام از سایت گلستانی ها اقدام نمایید. جنگل گردی، دره نوردی، کوهنوردی، روستاگردی، دوچرخه سواری، تماشای آثار تاریخی و حتی سوارکاری از جمله کارهایی است که می توانید در سفر به این منطقه از جنگل های استان گلستان تجربه کنید.

خلاصه اینکه کلی تفریح در سیاه رودبار وجود دارد که می توانید چندروزی خودتان را با آنها مشغول کنید و دل مشغولی هایتان را از یاد ببرید. یادتان باشد که هم پیاده و هم با اسب می توانید به دیدن جاذبه های جنگلی روستا بروید.
در بازدید از روستای سیاه رودبار یادتان باشد که انواع غذاهای ارگانیک، گیاهان دارویی، عسل طبیعی و میوه های جنگلی را می توانید خریداری کنید و طعم خوشمزه آنها را امتحان کنید.

سیاه رودبار بهشتی که حتما باید دید

 

 

  • myblog75 myblog75
7 ویژگی صندلی اداری ارگونومیک : هنگام خرید صندلی اداری ارگونومیک خوب ، سردرگمی زیادی در بازار وجود دارد. از نظر فروشندگان صندلی اداری خوب باید دارای ارتفاع قابل تنظیم باشند.  در واقعیت "ارگونومی" با راحتی ، قابلیت تنظیم و تحرک ارتباط دارد. اما همه چیز فقط در قابل تنظیم بودن نیست. در تجربه من به عنوان طراح اداری و سازمان دهنده ، 7 ویژگی صندلی میز ارگونومیک خوب وجود دارد.

1. بازوهای قابل تنظیم ارتفاع

این اجازه می دهد تا آرنج و ساعد شما توسط استراحت بازو پشتیبانی شود. با تراز کردن صحیح آرنج و در نتیجه مچ دست روی صفحه کلید ، می توان از بسیاری از صدمات مکرر مچ دست و دست جلوگیری کرد. مانند صندلی کارمندی اسکان مدل S-505

7 ویژگی صندلی اداری ارگونومیک . خرید صندلی کارمندی و مدیریتی

2. ارتفاع صندلی قابل تنظیم

حداقل صندلی های میز این ویژگی را دارند. اگر اینطور نیست ، این صندلی را فقط برای مدت زمان بسیار کوتاه در نظر بگیرید. بار دیگر رابطه ارتفاع صندلی و سطح کار با مانیتور برای جلوگیری از صدمات طولانی مدت ضروری است. اگر ارتفاع یک صندلی خیلی زیاد یا کم باشد ... بیماری های گردن ، مچ دست و پا محتمل است . مانند صندلی کارمندی اسکان مدل S-602

3. چرخ ها

7 ویژگی صندلی اداری ارگونومیک . خرید صندلی اداری و کارمندی وی چوب

عقل سلیم می گوید که یک صندلی برای تحرک آسان باید روی چرخ های استاندارد مناسب کف باشد اما آیا می دانید که همه چرخ ها به همان اندازه لغزنده نیستند؟ برای سطوح سخت از قبیل چوب و کاشی و چرخهای مختلفی که برای فرش ساخته شده اند وجود دارد ... مطمئن شوید که صندلی های چرخ داری که دارید برای کفپوش شما مناسب است. به طور کلی صحبت کردن از یک کف سخت نیاز به یک نرم کننده نرم تر دارد که کشش بیشتری را ایجاد می کند. کفپوش فرش شده برای مقاومت کمتر به یک چرخ سخت تر نیاز دارد. بیشتر صندلی های میز دارای چرخهای استاندارد برای سطوح فرش مناسب هستند اما تولید کنندگان با کیفیت سایر گزینه ها را به دیگران پیشنهاد می دهند مانند صندلی کارمندی اسکان مدل S-5005

4. صندلی کشویی

اغلب در فروشگاه های اصلی این ویژگی را پیدا نمی کنید و هنوز بیشتر زنان به طور خاص از آن بهره می برند. از آنجا که زنان تمایل به پاهای کوتاه تر دارند ، در نهایت در صندلی های خود تکیه می کنند و وقتی این کار را انجام می دهند ، پشت آنها پشتیبانی نمی شود. صندلی کشویی ، عمق صندلی را کوتاه می کند و از این طریق پشتیبانی بیشتری را در ناحیه کمر ارائه می دهد.

5. شیب چرخان

این ویژگی امکان تغییر مجدد بدن را به صورت دوره ای فراهم می کند. بیشتر صدمات هنگام تکرار مواضع نامناسب طولانی مدت رخ می دهد. شیب چرخان فشار عقب را تسکین می دهد و امکان تحرک بیشتر را فراهم می کند

7 ویژگی صندلی اداری ارگونومیک خرید صندلی اداری و کارمندی وی چوب

6. پشتیبانی کمر

این یک نگرانی است اما مطمئن شوید که نمایه شکل پشت در جایی که به آن نیاز دارید پشتیبانی می کند. بسیاری از صندلی ها دارای پشتیبانی از کمر قابل تنظیم هستند که به خصوص برای صندلی هایی که دارای چندین کاربر هستند ، یک مزیت اضافه است.

7. وزن سبک

بسیاری از مردم احساس می کنند که صندلی های دارای پشتی نمی توانند پشتیبانی خوبی را ارائه دهند ، هیچ چیز نمی تواند از حقیقت دور باشد. به علاوه این ماده سبک امکان تحرک آسانتر را فراهم می کند. سعی کنید در یک صندلی رومیزی کاملاً پایدار حرکت کنید

  • myblog75 myblog75