وبلاگ من

درباره همه چی

وبلاگ من

درباره همه چی

پیوندها

اجاره ویلا در پاقلعه

شنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۸، ۰۹:۵۴ ب.ظ

اجاره ویلا در پاقلعه : بهترین واحد اقامتی , ویلاهای بی نظیر و کلبه بومگردی با چشم اندازی فوق العاده و امکانات رفاهی در طبیعت بکر و بی همتا پاقلعه را در گلستانیها جستجوکنید. گلستانیها بهترین سوئیت های اجاره ای را با قیمت های متنوع و امکانات بی نظیر و چشم انداز جنگلی در اختیار شما قرار می دهد.جهت رزرو ویلا اجاره ای , سوئیت فول امکانات و کلبه های جنگلی و بومگردی در پاقلعه با این شماره تماس بگیرید.

09114481870

روستای پاقلعه رامیان کجاست؟

در استان گلستان روستایی قرار دارد که از نظر قدمت و طبیعت در نوع خود بسیار شگفت انگیز است. ارتفاع این روستا از سطح دریا ۱۲۰۰ متر بوده و تحت تأثیر اقلیم کوهستانی، زمستان‌های سرد و تابستان‌های معتدلی دارد. حضور در روستای پاقلعه و تماشای طبیعت بکر که همراه با استشمام بوی باران بر دیوارهای گلی همراه است و همچنین شنیدن صدای آب و پرندگان برای هر گردشگری می تواند روح بخش باشد. اما چرا نام این روستا، روستای پاقلعه است؟

روستای پاقلعه در ۱۰ کیلومتری جنوب غربی شهرستان رامیان و ۷۰ کیلومتری گرگان واقع شده است. این روستا درمنطقه جنگل های هیرکانی توران قرار دارد که دو جنگل پشمکی و سرگل چشم انداز بی نظیری به این روستا داده اند.آثار باقی مانده از شهر تاریخی تمیشه و قلعه ماران در 3 کیلومتری روستا، از قدمت و تاریخ کهن این منطقه حکایت دارد. این قلعه در زمان تیرداد اشکانی ساخته شده و پایتخت دوم اشکانیان بوده است. نام این روستا، پیش از انقلاب 57 «سازمان قاسم‏خان مقصودلو» بوده است. بعد از انقلاب و تا سرشماری سال 1375، «اسلام ‏آباد فندرسک» نامیده می‌‏شده است. پس از آن، به «پا قلعه» تغییر نام داده است؛ علت این نامگذاری را استقرار روستا در پایین قلعه ماران دانسته‌‏اند.

بافت روستا پاقلعه

خانه های روستای پاقلعه رامیان ، در یک یا دو طبقه با سقف شیروانی و دیوارهای گل اندود دیده می شود. مصالح به کار رفته در ساخت بناهای قدیمی گل، خشت و چوب است.

جاذبه های گردشگری درپا قلعه

از جاذبه های اطراف روستا می توان استخرطبیعی گل رامیان، منطقه جامه شوران و چشمه های پر آب سرگل و چشمه پشمکی، مجموعه آبشارهای پشمکی، مجموعه آبشارهای سرخه کمر، مجموعه آبشارهای جوزک، مجموعه آبشارهای سید کلاته، چشمه نیلبرگ، انجیر چشمه، ذخیره گاه سرو زربین، سایت پروازی پاراگلایدر و ارتفاعات قلعۀ میران را نام برد.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی