وبلاگ من

درباره همه چی

وبلاگ من

درباره همه چی

پیوندها

انواع یونولیت

سه شنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۲۸ ب.ظ

امروزه از اصطلاحی به نام یونولیت استفاده زیادی می شود. این محصول دارای انواع مختلفی می باشد که در صنعت ساختمان سازس و بسته بندی کاربردی زیادی دارد. در این مقاله به این پرسش ها می خواهیم پاسخ دهیم:یونولیت چیست و چه کاربردی دارد؟ یونولیت چه مزایی دارد؟انواع یونولیت. پس با ما همراه باشید.

یونولیت چیست و چه کاربردی دارد؟

یونولیت که در برخی موارد به آن فیبر سفید هم می گویند، یک ماده ی سبک و متخلخل است که در بسته بندی ها و عایق بندی ها از آن استفاده می شود. رنگ این مواد عمدتا سفید هستند.در حقیت یونولیت یک ماده ای است که از فرایند های پتروشیمی به وجود می آید که نوعی پلیمر سفید رنگ و عایق رطوبت، صدا و دما است.

Styrofoam اصطلاح انگلیسی است که برای یونولیت استفاده می شود. این ماده در ایران با نام های پلاستوفوم ، یونولیت و آکاسیف نیز شناخته می شود. اما نام اصلی این ماده پلی‌استیرن انبساطی (Expanded Polystyrene) یا EPS است. در برخی از کشور همانند بسیاری از کشورهای آمریکای شمالی این ماده نام استایروفوم (Styrofoam) را به خود گرفته است.

انواع یونولیت

  • بلوک های سقفی یا همان یونولیت سقفی
  • ضربه گیر انواع لوازم خانگی و بریق
  • ورق های فوفی با دانسیته ها متفاوت برای مصارف گوناگون

کارخانه تولیدی فرازفوم علاوه بر تولید محصول آمادگی ارسال سفارشات شما کارفرمایان و مهندسین گرامی را به سه استان گلستان گیلان و مازندران داشته و همه ی سفارشات در اسرع وقت ارسال می شود.

استفاده از یونولیت چه مزایایی دارد؟

استفاده از یونولیت مزایای زیادی را به همراه دارد. که از جمله ی آن ها می شود به موارد زیر اشاره کرد:
استفاده از یونولیت باعث می شود، مصرف آهن و فولاد کاهش پیدا کند. یونولیت ماده ای است که در برابر زلزله مقاومت خوبی دارد. یونولیت ماده ای سبک است و این مورد موجب شده است که با استفاده از از این محصول، حمل و نقل ها آسان شود. به علاوه که یونولیت یک ماده نرم است و ضربات وارده به قطعات را خنثی می سازد. این ماده در کاهش حجم بتن نیز تأثیر گذار هست. همانطور که گفته شد این ماده در برابر صدا، حرارت و رطوبت یک عایق بسیار خوبی است.

حتما بخوانید:

نحوه اجرای سقف تیرچه بلوک

خواص مکانیکی فوم فلزی A356 غنی شده با مس و اثر عملیات پیرسازی بر آن

مزیت های استفاده از یونولیت به اختصار:

  • کاهش در مصرف آهن و فولاد
  • مقاوم در برابر زلزله
  • حمل و نقل آسان
  • کاهش حجم بتن
  • عایق در برابر صوت و حرارت

یونولیت در کجاها استفاده می شود؟

از جمله مواردی که در مصرف این محصول کاربرد دارد، می توان صنایع سردسازی ، صنعت ساختمان ها ، بسته بندی های محصولات و وسایل منزل از جمله تشک ، پشتی و مبلمان را نام برد. اکنون بلوک های EPS در بنا ها جایگزین بلوک های سیمانی و سفالی در دیوار و سقف ها شده است.

یونولیت یا پلاستوفوم ها مورد تایید کدام سازمان ها هستند ؟

یونولیت ها و پلاستوفوم ها مورد حمایت وزارت شهرسازی ، وزارت مسکن، مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن و سازمان های بهینه سازی مصرف سوخت هستند و همچنین بلوک های سقفی EPS‌ مورد تایید سازمان آتش نشانی هستند.

یونولیت چه ویژگی هایی دارد؟

  • غیر قابل اشتعال بودن یکی از مهم ترین ویژگی های یونولیت ها و پلاستوفوم ها می باشد.
  • سبکی سازه تا اندازه ۲۰۰ کیلوگرم در هر مترمربع، به این دلیل که هر مترمربع بلوک یونولیت یا پلاستوفوم در حدود ۳ کیلوگرم وزن دارد، به طوریکه هر مترمربع بلوک سیمانی ۱۸۰ کیلوگرم و هر مترمربع بلوک سفالی ۱۲۰ کیلوگرم وزن دارند.
  • بیشتر شدن مقاومت ساختمان و سبک سازی بارهای بی خاصیت و مرده.
  • دوام زیاد محصول ( دوام زیاد و ایمنی بیشتر در زلزله به علت نوع دانسیته و نحوه دانه بندی بلوک و خاصیت ارتجاعی درمقابل ارتعاشات )
  • سهولت ، سرعت و راحتی در اجرای انجام عملیات نصب
  • سهولت در برش

  • کاهش هزینه و مقرون به صرفه بودن قالب بندی سقف ها بی خطر و بی حادثه بودن برای کارگران در حال عملیات به هنگام انتقال به طبقات
    عایق ۱۰۰% صدا، نفوذ ناپذیر حرارت و نفوذناپذیر در برابر رطوبت و یخ زدگی
  • صرفه در مسئله ی اقتصادی که یکی از مهم ترین موارد به شمار می آید ، به علت مصرف کمتر میلگرد و آهن آلات تا حدود ۲۰% و همچنین صرفه جویی در تیرچه هایی از جنس بتن تا فاصله محورهای ۶۰ سانتی متر در سقف
  • صرفه جویی در بتن مصرفی که این مورد بر روی سقف تا میزان ۱۵% به کار می رود .
  • یکی دیگر از موارد مهم در یونولیت ها غیرقابل نفوذ بودن آنها در برابر لانه سازی جانوران موذی و حشرات بدلیل پر بودن داخل یونولیت و یا پلاستوفوم ها می باشد .
  • عدم انباشته شدن نخاله های ساختمانی و نداشتن ضایعات

  • آسان شدن در اندود خاک و گچ ، صرفه جویی تا میزان ۱۵% در سازه با وجود شیارهای ایجاد شده در قسمت زیر بلوک به علت چسبندگی بهتر خاک و گچ
  • کم شدن ضخامت کف سازی طبقات تا حداکثر cm5 به علت عبور تاسیسات از درون بلوک یونولیت یا همان پلاستوفوم

در هنگام خرید یونولیت و فوم به چه نکاتی باید توجه کرد؟

با افزایش استفاده از یونولیت در صنایع مختلف و به خصوص ساختمان سازی باعث شد که افراد زیادی به سمت تولید یونولیت روی آورند.با زیاد شدن عرضه کنندگان و رکود بازار ساخت و ساز ، کاهش خرید یونولیت و رقابتی شدن این بازار متاسفانه بعضی از تولیدکنندگان برای فروش محصول خود مجبور به کاهش قیمت و در پی آن کاستن کیفیت تولیدات خود شده اند.اما همچنان کارفرمایان ، پیمانکاران و مهندسانی هستند که سطح بالای کیفیت و استاندارد بودن کالای خریداری شده را به جنس ارزان ترجیح می دهند. کارخانه فراز فوم البرز به عنوان تولید کننده محصولات مختلف بر پایه پلاستوفوم از جمله یونولیت های سقفی ساختمانی ، فوم و ورق های سردخانه ای سعی در عرضه بهترین نوع محصولات و ارائه آن به خریداران محترم را دارد.

 لیست قیمت یونولیت و فوم

آنچه قیمت فوم و قیمت یونولیت را در بازار تحت تأثیر قرار می دهد، کیفیت این محصولات و همچنین نیاز مصرف کنندگان است. با توجه به نوسنات قیمت برای اطلاع از آخرین قیمت یونولیت سقفی و همچنین آشنایی با نحوه سفارش و خرید این تجهیزات می توانید با کارشناسان فراز فوم تماس حاصل فرمایید.

فروش یونولیت در استان های مازندران، گلستان، گیلان

کارخانه فراز فوم البرز بزرگترین تولید کننده فوم ، انواع یونولیت و ورق های سردخانه ای آماده ارائه خدمات و فروش عمده محصولات خود با بالاترین کیفیت و نازلترین قیمت به مشتریان عزیز می باشد. همچنین کارخانه فراز فوم برای رفاه حال مشتریان خود امکان ارسال محصولات خود به استان های مازندران، گلستان و گیلان را فراهم کرده است. برای آگاهی بیشتر می توانید با کارشناسان و مهندسان کارخانه فراز فوم تماس حاصل نمایید.

  • myblog75 myblog75

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی