وبلاگ من

درباره همه چی

وبلاگ من

درباره همه چی

پیوندها

تجهیزات ساخت سوله

دوشنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۹۸، ۰۹:۰۴ ق.ظ

مشخصات سوله :یکی از کارآمدترین سازه های عمرانی سوله سازی میباشد که برای ساخت سالن های صنعتی و… استفاده میشود . پرکاربرد ترین ساختمان فولادی پیش ساخته در سراسر جهان سوله است و در بیش از ۹۰ درصد صنایع،انبارها،ورزشگاه ها،سالن های تولید دام و طیور و … بکار می رود و بنا به ابعاد دهانه،ارتفاع و طول و تحمل بار برف و باد منطقه اشکال گوناگونی در موقع طراحی پیدا می کند.

مشخصات سوله

سوله ها هم مانند دیگر انواع سازه های فلزی دارای مشخصات و ویژگی های مختص خود هستند این نوع سازه های فلزی از نظر معماری ظاهری , وزن , قیمت , استحکام و قدرت , نوع متریال , ابعاد دهانه و .. با دیگر انواع سازه های فلزی و بتنی متفاوت هستند .برای اینکه یک سوله با قدرت بالا و کاربری درست ساخته شود در مرحله اول باید نوع کاربری آن را بدانیم.که سوله ها بر اساس کارایی آن ساخته می شوند و با یکدیگر تفاوت دارند.به عنوان نمونه سوله ای که برای مصارف صنعتی طراحی و ساخته می شود با نوع تفریحی و تجاری کاملا متفاوت می باشد و نمی توان از این سوله ها در مکان ها نامناسب استفاده کرد.

“مشخصات سوله ها در نوع کاربری آن تاثیر مستقیمی دارد و بر اساس کاربری تقسیم بندی می شود”

انواع سوله از لحاظ کاربری

سوله های دامداری
سوله های گاوداری
سوله های مرغداری
سوله های صنعتی
سوله های انبار
سوله های نمایشگاهی
سوله های تعمیرگاهی
سالن های همایشات
سالن های کنفرانس
آشیانه هواپیماها
و بسیاری موارد دیگر که همه اینها از نظر مشخصات و کاربری و از لحاظ فنی و ظاهری با یکدیگر متفاوت هستند

مشخصات ساخت سوله

برای خرید سوله مناسب شما باید تمامی نکات گفته شده را رعایت نمایید تا سوله شما کارایی بالا داشته و مقرون به صرفه باشد.

وزن سوله

هریک از سوله هایی که ساخته می شوند دارای وزن های متفاوتی هستند.

روش ساخت سوله 

سوله های خرپایی , سوله های یو بی ام و سوله های تیرورقی انواع مختلف سوله ها هستند که سوله های خرپایی دارای وزن سبک تر و پایین تری هستند . سوله های قدیمی تیرورقی دارای وزن بسیار بالایی هستند و طبیعتا قیمت بالاتری هم دارند .

متریال ساخت سوله

متریال و مصالحی که در ساخت سوله ها به کار گرفته می شوند در وزن سازه تاثیر زیادی دارد اگر از مصالح سنگین استفاده شود طبیعتا وزن نهایی سازه هم افزایش خواهد داشت . عمده متریال به کار رفته در ساخت سوله ها فولاد است که به جهت سبک سازی مقدار آن را در سوله های مدرن کاهش داده اند .

تجهیزات ساخت سوله 

سوله ها در محیط کارخانه و توسط ماشین آلات و تجهیزات سوله سازی ساخته می شوند , نوع تجهیزات ساخت سوله تعیین کننده وزن آن هاست تجهیزات به روز و مدرن با استفاده از تکنیک های سبک سازی سوله وزن سازه را تا حد زیادی کاهش می دهند .

ابعاد سوله

ابعاد سوله ها در همان ابتدای طراحی سوله و بر اساس کاربری سازه تعیین میگردد , مهندسین و طراحان مجموعه طراحی ها را طبق ابعاد و نوع سوله ها آماده می نمایند و در اختیار مهندسین اجرایی مجموعه قرار می دهند تا عملیات ساخت سازه آغاز گردد .

ابعاد سوله ها همانطور که گفته شد بر اساس نوع کاربری آن ها تعیین می گردد , مثلا سوله های انبار ابعادی متفاوت با سوله های سنگین صنعتی دارند .ابعاد سوله به عنوان یکی از مشخصات سوله در قیمت سوله هم تاثیر گذار است اما قیمت نهایی و تمام شده سوله بر اساس نوع سازه است که تعیین می گردد.

شرکت شایان سازه، مفتخر است با همکاری کادری مجرب و استفاده از تجهیزات به روز خود، در کنار گروه تحقیق و توسعه، آماده ارائه خدمات طراحی، اجرا و راه اندازی سازه های فلزی سبک و سنگین، سوله و انبار، دکل های مخابراتی و انتقال برق، مخازن تحت فشار، سازه های فلزی بلند مرتبه و انواع ساختمان های فولادی باشد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی